سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور سفیر افغانستان صورت گرفت؛

افتتاح مرکز توزیع تذکره الکترونیکی ویژه اتباع افغانستانی در کرمان

مرکز توزیع تذکره الکترونیکی برای اتباع افغانستانی مقیم استان کرمان، امروز با حضور سفیر افغانستان در ایران در شهر کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عبدالغفور لیوال، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در مراسم افتتاحیه مرکز توزیع تذکره (شناسنامه) الکترونیکی اتباع و مهاجران خارجی در استان کرمان گفت: اولویت سیاسی ما این است که مهاجران به خیر به خانه خود برگردند؛ اما تا زمانی که مشکلات و جنگ در کشور افغانستان وجود دارد، حضور مهاجران در ایران، باید قانونمند شود.

او افزود: برای اولین بار در استانی که نمایندگی سیاسی نداریم، مرکز توزیع تذکره همزمان با مشهد و زاهدان با حمایت و همراهی بی‌دریغ مسئولان استان کرمان راه‌اندازی شده است.

لیوال از توجه رئیس جمهور افغانستان به مهاجران برای برون رفت از مشکلات نبود اسناد هویتی قدردانی کرد و بیان داشت: استانداری کرمان و دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استان کرمان تا حد ممکن در راه اندازی این مرکز همکاری کردند و از این به بعد، مهاجران باید با رعایت نظم و آگاهی دادن به دیگران ورود و همکاری کنند.

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: تلاش کردیم وظیفه خود در قبال دوستان، هم میهنان، همفکرمان و همسایه‌های خود را انجام دهیم.

او به ظرفیت‌های استان کرمان و پیشینه و قدمت فرهنگی و مبادلات کشور ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: سفره نوروز، آیین مشترک دو کشور، هر ساله در دانشگاه بر پا می‌شود و همه آثار تمدنی و فرهنگی دو ملت در آن وجود دارند.

بصیری با بیان اینکه تذکره الکترونیکی برای تثبیت هویت‌ها و تسهیل امور دیپلماتیک مهم است، بیان داشت: تمام توان اداری و دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی استان کرمان کمک خواهند کرد که مشکلات مهاجران افغانستانی را برطرف کنیم.

او همچنین به صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی در استان کرمان اشاره کرد.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.