سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

خسارت‌های ناشی از شکستگی لوله انتقال نفت مارون فوراً جمع‌بندی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خسارت نهایی ناشی از شکستگی لوله انتقال نفت مارون در بخش میانکوه تا ۱۰ روز دیگر برآورد و اعلام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در هفتمین نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار داشت: خسارت نهایی ناشی از شکستگی لوله انتقال نفت مارون در بخش میانکوه تا ۱۰ روز دیگر برآورد و اعلام شود.

او مشخص شدن اولویت‌های لازم در رفع مشکلات ناشی از این حادثه را ضروری دانست و افزود: مردم باید نتیجه اقدامات موثر انجام شده درخصوص این حادثه را لمس کنند.


بیشتر بخوانید


خسرو کیانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: پاکسازی منطقه، جبران خسارت‌های مردم، علت‌یابی، جلوگیری از تکرار حادثه و بازگشت منطقه به حالت اولیه از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مسوولان استان درخصوص حادثه اخیر شکستگی لوله انتقال نفت مارون است.

او افزود: هم‌اکنون به‌علت پاک‌سازی نامناسب منطقه، مشخص نبودن خسارت‌های وارد شده به مردم، قرار گرفتن مردم در معرض خطر جدی و مهاجرت آنان جزو مهم‌ترین چالش‌های این حادثه به‌شمار می‌رود.

کیانی اضافه کرد: ایمن‌سازی و جابه‌جایی لوله در محل‌های پرخطر و بازگرداندن منطقه به حالت قبل از وقوع حادثه باید با فوریت اجرایی شود.

محمود کیانی فرماندار اردل نیز گفت: از سال ۱۳۵۶ تاکنون دست کم چهار مرتبه لوله انتقال نفت مارون در محدوده شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری به‌صورت آشکار دچار شکستگی شده است.

او به وجود عوارض آلودگی‌های موجود در آب و خاک سرخون به‌علت شکستگی لوله انتقال نفت مارون اشاره و تاکید کرد: در این رابطه با وجود پیگیری‌های انجام شده، اما مسئولان وزارت نفت وعده‌هایی برای جبران خسارت‌ها داده‌اند.

کیانی افزود: هم‌اکنون تعویض خط لوله انتقال نفت مارون و تامین منابع آب پایدار برای مصرف آشامیدن و کشاورزی ضرورت دارد.

او تسریع در برآورد دقیق نهایی میزان خسارت‌های ناشی از این حادثه را ضروری دانست و گفت: پس از این حادثه سقط جنین در دام‌های سبک و مشکلات پوستی و گوارشی بین اهالی گزارش شده، اما هنوز هیچ منبع رسمی در خصوص علت بروز این معضلات اعلام نظر نکرده است.

کیانی گفت: مسئولیت اجتماعی وزارت نفت مانند لزوم احداث بیمارستان، درمانگاه، جاده دسترسی و مدرسه در قبال مردم شهرستان اردل درخصوص لوله انتقال نفت مارون مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به حضور نخستین گروه آتش‌نشانی مخصوص در محل حادثه اخیر شکستگی لوله انتقال نفت مارون پس از حدود سه ساعت اظهار داشت: راه‌اندازی واحد ایمنی نفت در سرخون و تسریع در روند رفع آلودگی‌های این حادثه مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و زیست‌محیطی مورد توجه جدی باشد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.