سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

کاهش ۸۰ میلیون متر مکعبی ذخایر سد‌های استان تهران

یک مقام مسئول گفت: امسال ۸۰ میلیون متر مکعب کاهش نسبت به حجم مخزن نرمال در استان تهران گزارش شده است.

احمدعلی قربانیان معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در کشور به خصوص در تهران گفت: در مجموع آب ورودی به سد‌های پنج گانه استان در سال آبی امسال تا امروز ۲۴۷ میلیون متر مکعب بوده است به طوری که در سال گذشته تا این تاریخ ۲۵۸ میلیون متر مکعب گزارش شده است و البته امسال ۴ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داریم.

او ادامه داد: حجم مخازن پنج‌ سد تهران تا این تاریخ ۵۶۴ میلیون متر مکعب است به طوری که این رقم نسبت به سال گذشته ۶۲۴ میلیون بوده است و در حال حاضر  مخزن نرمال ۶۴۴ میلیون است.


بیشتر بخوانید


معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: امسال هم ۵۹ میلیون متر مکعب کاهش نسبت به پارسال و ۸۰ میلیون متر مکعب کاهش نسبت به حجم مخزن نرمال در استان تهران گزارش شده است.

قربانیان گفت: بارش‌های امسال در استان تهران ۱۴۰ میلی‌متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۵۹ میلی‌متر و نسبت به بلند مدت ۱۱۵ میلی‌متر بوده است که متاسفانه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش بارش گزارش شده است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به ورودی سد‌های استان تهران به تفکیک از ابتدای سال آبی امسال تا ۶ بهمن، تصریح کرد: در این مدت، ورودی آب سد امیرکبیر ۹۴ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۲۰ میلیون مترمکعب، سد لار ۴۳ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۲۵۶ میلیون مترمکعب و سد ماملو  ۱۵۱ میلیون مترمکعب  بوده است.

نام سد حجم فعلی مخازن سدهای استان تهران
امیرکبیر 94 میلیون مترمکعب
طالقان 256 میلیون مترمکعب
لتیان 20 میلیون مترمکعب
لار 43 میلیون مترمکعب
ماملو 151 میلیون مترمکعب

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.