یک کارشناس حوزه انرژی گفت:برخی قصد دارند مدیریت ضعیف خود را با ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو با سازمان انرژی اتمی بپوشانند.

کوروش کرم پور، کارشناس حوزه انرژی،در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره برخی تلاش ها برای ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو با سازمان انرژی اتمی و تشکیل وزارت انرژی، گفت: کشور ما مشکلات بسیاری دارد، با این نوع مدیریتی که در کشور وجود دارد، ادغام وزارت خانه های نفت و نیرو با سازمان انرژی اتمی نتیجه خوبی نخواهد داشت.

وی افزود: اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد، حداقل یک سال زمان نیاز دارد تا این پس از این ادغام، اعضای این سه نهاد بخواهند یکدیگر را بشناسند و عملا یک سال به اقتصاد کشور آسیب وارد می شود.

کرم پور ادامه داد: مدت هاست که وقت مردم را با ادغام و تفکیک کردن ها تلف می کنند؛ دولت قرار بود به مردم امید بدهد اما چه شد؟ آیا همین وزاتخانه های فعلی موفق بوده اند که می خواهند ادغام کنند؟ وزارت نیرو در بحث آب موفق بوده یا برق؟ چرا این همه سد نیمه کاره در کشور وجود دارد؟

وی بیان کرد: آیا مدیریت وزارت نفت موفق بوده است؟ مدیریت ناکارآمد نفتی که این همه اعتراض به همراه داشته، چطور می خواهد با وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی که دست کمی از یک وزارتخانه ندارد ادغام شود؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم اظهار کرد: ما تجربه این کارها را در گذشته هم داشته ایم که تجربه های موفقی نبوده اند.دولت چندین ماه به دنبال این بود که وزارتخانه صمت را به دو بخش صنعت و معدن و بازرگانی تفکیک کند تا بتواند وزارت جدید بازرگانی را برای رسیدن به اهداف خاص خودش تشکیل دهد و کشور را معطل نگه داشت.

وی افزود: آقای رحمانی وزیری بود که داشت کارش را هر چند با یکسری نقایض اما به خوبی پیش می برد اما برکنار شد چون با تفکیک وزارتخانه ها مخالف بود.این مسئله به کشور و معیشت مردم ضرر زد.


بیشتر بخوانید


کرم پور تصریح کرد: وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به طور مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است، رئیس جمهور از یک طرف می گفت که ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم اما از طرف دیگر، لشگر خط مقدم این جنگ را چندین ماه بدون فرمانده رها کرد. این طور که نمی شود جنگید.

وی گفت: به نظر من مشکل کشور با ادغام یا تفکیک شدن نهادها حل نمی شود.

کرم پور ادامه داد: برخی کشورهای عربی که در همسایگی ما هستند، هیچ حرفی به جزء فروش نفت برای گفتن ندارند، برخلاف کشور ما که با این همه ظرفیت و امکانات، به دلیل ضعف های مدیریتی و تغییرات در تصمیم گیری ها مثل همین ادغام و تفکیک کردن نهادهای مختلف، نمی توانند مشکلات مردم را حل کنند زیرا برخی قصد دارند مدیریت ضعیف خود را با ادغام وزاتخانه‌های نفت و نیرو با سازمان انرژی اتمی بپوشانند.

وی گفت: اگر یک برنامه مدون برای حل مشکلات فعلی وزارت نفت،وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی تدوین شود، آنگاه می توان به ادغام آن ها فکر کرد اما در شرایط فعلی این کار صحیح به نظر نمی رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار