سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کل دادگستری استان کرمان:

هر گونه خلل در اجرای احکام بر رضایت مندی مردم تاثیر دارد

موحد گفت: اجرای احکام حساس‌ترین بخش کار قضایی در محاکم عمومی، شورا‌های حل اختلاف و دادرسی‌های کیفری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد،رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست با مدیران و کارکنان اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف شهرستان کرمان گفت: ثمره کار قضایی در حوزه اجرای احکام قابل مشاهده است، زیرا با اجرای هر حکم قضایی مردم احساس می‌کنند که عدالت محقق شده است.

او اظهارکرد: اگر حوزه اجرای احکام محاکم عمومی، شورا‌های حل اختلاف و دادرسی‌های کیفری به خوبی کار کند، رضایت مندی مردم به سرعت افزایش می‌یابد و بروز هر گونه قصور و خلل در این حوزه، مستقیما بر رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی و نوع نگاه آن‌ها به تحقق عدالت در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به حجم بالای کار در شعب اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف، عنوان کرد: امید است با اصلاحات مد نظر قانونی در سطح کلان کشور، در پرداخت حقوق کارکنان این حوزه شاهد ارتقاء مناسب باشیم.

او تاکید کرد: زمینه‌های لازم برای تغییر وضعیت دبیران و اعضای شورا‌های حل اختلاف استان کرمان فراهم شده و بلافاصله پس از تصویب و ابلاغ قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، اقدامات لازم در استان کرمان در اسرع وقت انجام خواهد شد.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان کرمان نیز در سخنانی گفت: در حال حاضر ۸ شعبه اجرای احکام در شهرستان کرمان فعال هستند.

مهدی تقی زاده افزود: در ۹ ماه گذشته ۱۰ هزار و ۱۴ پرونده به اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف وارد و ۱۱ هزار و ۲۸۰ پرونده مختومه شده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.