سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز ۲۴ درمانگاه آذربایجان‌غربی به نسخه‌نویسی الکترونیکی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی از تجهیز ۲۴ درمانگاه آذربایجان‌غربی به نسخه‌نویسی الکترونیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فریده جعفری سرپرست اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۴ درمانگاه خصوصی، دولتی، دانشگاهی و غیر انتفاعی در این استان به نسخه نویسی الکترونیک مجهز شده و اجرای این طرح را آغاز کرده اند.

جعفری اظهار اشت: با این آمار حدود ۵۳ درصد درمانگاه‌های آذربایجان‌غربی از طرح نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ درمانگاه بخش خصوصی، ۱۷ درمانگاه دولتی غیردانشگاهی، سه درمانگاه دانشگاهی و ۲ درمانگاه خیریه طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: نسخه‌نویسی الکترونیک در این مراکز به صورت تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است و سپس صورت حساب این مراکز به صورت الکترونیکی به اداره بیمه سلامت ارسال می‌شود.

جعفری بیان کرد: الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته ۵۳ هزار نسخه الکترونیک در آذربایجان‌غربی صادر شده است، گفت: در این مدت ۱۱۷ هزار نسخه پیچی الکترونیک در این استان صورت گرفته است.

بیمه سلامت از دستاورد‌های امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که اجرای آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح، با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود یک میلیون و ٩٠٠ هزار نفر در این استان بیمه شده دارد که زیرپوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.