سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ بهمن؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «نماز در آینه فرهنگ و هنر»

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره هنر‌های تجسمی با موضوع «نماز در آینه فرهنگ و هنر» خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، معصومه حدادی، رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: با توجه به درخواست هنرمندان همدانی و تکمیل نبودن آثارشان، جشنواره هنر‌های تجسمی نماز تا پنجم بهمن جاری تمدید شد، اما در بخش خوشنویسی نماز تمدید صورت نگرفت، چراکه هیچ درخواستی مبنی بر ادامه زمان ثبت نام وجود نداشت.

او با اشاره به اینکه تاکنون در بخش هنر‌های تجسمی ۷۰ نفر شرکت و ۱۵۰ اثر از سراسر استان به این جشنواره ارسال شده است، افزود: در بخش خوشنویسی نیز تقریبا ۸۰ نفر شرکت کرده‌اند که هر یک بیش از یک اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال کرده‌اند.

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مشارکت و استقبال هنرمندان همدانی از این جشنواره خوب بود، ادامه داد: پیش بینی می‌شود در بخش هنر‌های تجسمی ۲۰ تا ۳۰ نفر به شمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره اضافه شود.

حدادی درباره کیفیت آثار دریافت شده، گفت: تا زمانی که بازبینی اولیه توسط شورای تخصصی از آثار دریافتی انجام نشود نمی‌توان درباره کیفیت آثار اظهار نظر کرد، اما تاکنون هنرمندان شاخصی از استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

او عنوان کرد: تاکنون بیشترین آثار در قسمت تجسمی در رشته تصویرسازی و در حوزه خوشنویسی نیز بیشترین اثر در رشته نستعلیق دریافت شده است.

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: آئین اختتامیه جشنواره تجسمی و خوشنویسی نماز ۱۲ بهمن‌ماه جاری به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و در صورتی که شرایط استان از منظر شیوع کرونا مناسب باشد ۱۰ نفر اول در هر رشته دعوت و ضمن بازبینی اصل آثار، جشنواره در شهرستان نهاوند به‌صورت حضوری برگزار و از طریق لایو اینستاگرام برای همگان نمایش داده خواهد شد.

حدادی با بیان اینکه فراخوان جشنواره در آذرماه منتشر شده بود، افزود: این جشنواره استانی بوده و با محوریت هنر‌های تجسمی و خوشنویسی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در این جشنواره هنرمندان در رشته‌های هنر‌های تجسمی شامل نقاشی، تصویرسازی و پوستر و در رشته خوشنویسی نیز شامل خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط نسخ و ثلث با هم به رقابت می‌پردازند همچنین این جشنواره ویژه هنرمندان زیر ۴۵ سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ایجاد زمینه مناسب برای رقابتی سازنده و به کارگیری ابزار‌های هنری در ارائه و تولید موضوعات دینی و نگاهی هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت با موضوع نماز از اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.