سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونای استان مرکزی آبی تر شد

تعداد شهر‌ستانهای آبی استان مرکزی به شش شهرستان افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،بر اساس جدول جدید رنگ بندی وضعیت کرونا خمین و ساوه نیز به وضعیت آبی در استان مرکزی پیوستند و بنابراین تعداد شهرستان‌های آبی این استان از ۴ به ۶ و تعداد شهرستان‌های زرد از ۸ به ۶ تغییر کرد.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین تقسیم بندی‌ها ۶ شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد و ۶ شهرستان دیگر هم در وضعیت آبی قرار دارند، اما به جرأت می‌توان گفت کرونا ویروس به شدت در کمین است و به دنبال فرصت می‌گردد.

جمالیان افزود: طبق آخرین تقسیم بندی‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های
شهرستان‌های ساوه و خمین در این هفته به رنگ آبی در آمدند که با احتساب زرندیه، محلات، تفرش، شازند مجموعا ۶ شهرستان آبی می‌شوند و کمیجان، فراهان، دلیجان، خنداب، آشتیان و اراک هم در وضعیت زرد قرار دارند.

او اضافه کرد: وضعیت پایدار امروز به مدد تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و برکات طرح شهید سلیمانی، کمک و یاری سپاه، بسیج و هلال احمر و همچنین پایبندی مردم به محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رقم خورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به اینکه گونه‌های جهش یافته کرونا در کشور‌های همسایه مشاهده شده و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی باید با درایت بسیار نسبت به پروتکل‌های بهداشتی کوشا بوده و برای سلامتی خود ارزش قائل باشیم.

او ادامه داد: تجربه یک سال گذشته و به خصوص پیک‌های سنگین ماه‌های گذشته به همگی ما اثبات کرد که ویروس کرونا به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نبوده و نباید به نرمی با آن برخورد کرد.

جمالیان تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی بعضی از مقاطع تحصیلی و برخی اصناف می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاص و زیر نظر بازرسین بهداشتی فعالیت خود را آغاز نمایند، اما این به معنی تجمع و برگزاری اجتماعات گوناگون نیست برای اینکه همچنان مراسم‌ها و اجتماعات گوناگون بستری مناسب برای انتقال ویروس کرونا علی الخصوص از افراد بدون علامت و ناقل می‌باشد.

او ابراز امیدواری کرد: مردم استان مرکزی به تمامی نکات بهداشتی پایبند باشند و مطابق دستورات ستاد ملی و استانی کرونا رفتار نمایند، تا بتوانیم به زودی این ویروس را از شهر خود بیرون نماییم.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.