سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار به پارک علم و فناوری کردستان

رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت:در راستای توسعه فعالیت های پارک علم و فناوری استان کردستان، ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: از محل بودجه امسال نیز این پارک ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته بوده که تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

او به افزایش ۲۰ برابری بودجه پارک علم و فناوری استان نسبت به راه‌اندازی آن در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تحت پوشش پارک علم و فناوری استان تاکنون ۲۵ میلیارد ریال درآمد داشته‌اند.

سعیدی با بیان اینکه از لحاظ نیروی انسانی از قابلیت‌های فراوانی برخورداریم، بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ هسته و شرکت در استان فعالیت دارند که از ۲۵ شرکت دانش‌بنیان فعال در استان، ۱۵ شرکت در داخل پارک علم و فناوری استقرار دارند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان به برنامه‌ریزی برای تخصیص زمین و احداث پهنه‌ای دانش‌بنیان متشکل از پارک علم و فناوری، دانشگاه و بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: قرار بود تا سال آینده ۳۰۰ شرکت در پارک فعال شوند، اما به دلیل کمبود فضا شرایط برای این کار وجود ندارد.

او با بیان اینکه پارک علم و فناوری یک سازمان دولتی حمایتی برای پشتیبانی از جوانان به منظور تبدیل ایده به کسب و کار است، گفت: امسال بخاطر کرونا، برنامه مجازی این پارک افزایش یافت.

سعیدی افزود: در زمینه مربیگری و مشاروه برای ۱۰۷ تا ۱۱۰ شرکت که ۳۵ درصد آن به بلوغ رسیده و ساختارمند هستند، برنامه‌های جامع مجازی اجرا شد تا در مراحل رشد، توسعه بازار و محصول حمایت شوند.

او از پرداخت بسته‌های حمایتی کرونا به مشاغل موجود در این پارک اشاره کرد و گفت: اجاره بها و حق بیمه برخی شرکت‌ها برای تاب آوری مقابله با کرونا پرداخت شد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان تاکید کرد: از نظر کسب و کار‌های مبتی بر فکر و خلاقیت در استان رشد بسیار خوبی داشته‌ایم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.