سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۱۸۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: بالغ بر ۱۸۷ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان انواع کالا، محصول و احشام قاچاق با تلاش ماموران پلیس از ابتدای امسال تا پایان دی در این استان کشف شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان روز پنجشنبه در نشست رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با مدیران انتظامی کرمانشاه که در ستاد انتظامی استان برگزار شد،گفت: مبلغ ریالی کالا و احشام قاچاق کشف شده در ۱۰ ماه سپری شده امسال نسبت به مدت مشابه پارسال  بیش از ۷۳ میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان بوده، ۱۵۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

او همچنین از تشکیل ۲ هزار و ۳۰۶ فقره پرونده قاچاق در ۱۰ ماه گذشته خبر داد و گفت: در این خصوص نیز نسبت به مدت مشابه پارسال که ۲ هزار و ۱۳ پرونده تشکیل شده بود ۱۵ درصد افزایش داشته ایم.

سردار جاویدان در ادامه به تفکیک ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده پرداخت و گفت: از مجموع پرونده‌های تشکیلی سال جاری، ۲ هزار و ۹۶ پرونده کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان ارزش آن‌ها بوده و ۱۵۲ پرونده نیز ارزشی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته اند که به ترتیب ۱۳ و ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته اند.

رییس پلیس استان کرمانشاه، به پرونده‌های تشکیل شده قاچاق با ارزش بالای ۵۰۰ میلیون تومان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال  ۵۸ فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده که نسبت به ۳۶ پرونده سال گذشته، ۶۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

دستگیری بیش از ۲ هزار قاچاقچی

او در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری ۲ هزار و ۵۸ قاچاقچی در ۱۰ ماه سپری شده امسال اشاره و اظهار داشت: این تعداد دستگیری نسبت به سال قبل که یک هزار و ۶۵۰ نفر بوده، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سردار جاویدان، باند‌های منهدم شده قاچاق را نیز ۲۳ مورد ذکر کرد و گفت: امسال همچنین یک هزار و ۱۶۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از اجرای ۱۷ طرح اختصاصی مقابله با قاچاق کالا‌های ممنوعه، کالا‌های دخانی و سوخت خبر داد و گفت: ارزش کشفیات صورت گرفته در این طرح‌ها به بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان می‌رسد تا در مجموع کرمانشاه رتبه ۱۶ کشور را به خود اختصاص دهد.

او همچنین با قدردانی از تلاش‌های ماموران انتظامی استان و بخصوص پلیس امنیت اقتصادی برای مقابله با پدیده قاچاق، گفت: خوشبختانه اراده کافی برای این کار و برخورد با قاچاقچیان وجود داد که حاصل آن کشفیات خوب صورت گرفته، بوده است.

سردار جاویدان در پایان با اشاره به نوپا بودن پلیس امنیت اقتصادی، خواستار تقویت بیشتر این پلیس از سوی ناجا به منظور ورود جدی‌تر آن در بحث‌های مربوط به جرایم خاص اقتصادی نظیر پولشویی، ارتشا و فرار مالیاتی شد و گفت: در استان نیز تلاش می‌کنیم امکانات موردنیاز این پلیس را فراهم و از نظر نیروی انسانی نیز تقویت شود.


انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.