سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب ۱۴۳ رتبه برتر کشوری توسط آموزش و پرورش کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: کسب ۱۴۳ رتبه اول تا سوم کشوری از دستاوردهای آموزش و پرورش کردستان در سال ۹۹ است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مهدی نامدار در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان گفت: آموزش و پرورش کردستان در سال جاری موفقیت‌های بسیاری در شاخص‌های مختلف پرورشی، تربیت بدنی، سوادآموزی کسب کرده است که کسب ۱۴۳ رتبه اول تا سوم کشوری در جشنواره‌ها و مسابقات و افزایش شاخص باسوادی به ۹۴ درصد در سالجاری از موفقیت‌های کسب شده است.

او کسب رتبه‌های برتر کشوری در حوزه تربیت بدنی توسط کردستان که از رتبه ۲۸ کشوری در سال ۹۲ به رتبه ۶ کشوری ارتقا یافته است را از موفقیت‌های دیگر آموزش و پرورش برشمرد.

نامدار افزود: افزایش پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل و پوشش ۹۳ درصدی نوآموزان پیش‌دبستان از دیگر دستاورد‌های آموزش و پرورش است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: افزایش سهم دانش‌آموزان فنی حرفه‌ای و کاردانش در پایه دهم به بیش از ۳۷ درصد و ارتقای رتبه استان در میزان درصد پذیرش کنکور که از ۲۷ کشوری در سال ۹۵ به رتبه ۱۹ کشوری در سال ۹۹ رسیده‌ایم از موفقیت‌های آموزش و پرورش کردستان به شمار می‌رود.

نامدار اضافه کرد: راهیابی ۹۷ نفر از کردستان به مرحله المپیاد‌های علمی از دیگر دستاورد‌های آموزش و پرورش کردستان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت:همچنین کسب رتبه‌های برتر المپیاد‌های نانو و مسابقات دیگر نیز جزو افتخارات آموزش و پرورش کردستان در سالجاری است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.