سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی خواستار شد:

صرفه جویی شهروندان خراسان رضوی در مصرف گاز و برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با در پیش داشتن کاهش شدید دما در خراسان رضوی از شهروندان و مشترکان خانگی درخواست می‌شود حداقل در ۱۰ روز آینده در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن ذبیحی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در پایان هفته بیش از ۱۰ درجه در خراسان رضوی کاهش دما خواهیم داشت که این تغییرات منجر به افزایش مصرف مشترکان گاز خواهد شد.

او افزود: اگر با مدیریت مصرف به کاهش مصرف گاز دست نیابیم دچار مشکل خواهیم شد و به ناچار مجبور به اعمال مدیریت اضطراری مصرف برق خواهیم شد چنانکه هفته گذشته محدودیت‌هایی داشتیم که خوشبختانه مدیریت شد.

بیشتر بخوانید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: سوخت اصلی نیروگاه‌های برق، گاز است که به دلیل برودت هوا و بالا رفتن مصرف خانگی و تجاری با افت فشار گاز همراه هستیم از طرفی اولویت تامین گاز به مصرف خانگی داده شد و نیروگاه‌ها سوخت خود را به سوخت مایع تغییر دادند.

ذبیحی بیان کرد: برای تامین سوخت مایع نیروگاه ها، هماهنگی‌های لازم با شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی انجام شد، اما با توجه به اینکه سوخت مایع باید توسط تانکر‌ها و بیشتر از مسیر‌های جنوب کشور تامین و به استان منتقل شود طبیعی است که محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود.

او تصریح کرد: متوسط سرانه مصرف انرژی بخش خانگی در ایران ۲ برابر مصرف جهانی است و این نشان می‌دهد که در ایران عادت کرده‌ایم که خیلی به نحوه و شرایط مصرف انرژی توجه نکنیم چنانکه لباس و پوشش هیچ یک از ما در منزل در فصول تابستان و زمستان تفاوتی نمیکند که گویای بی توجهی ما به مدیریت مصرف انرژی است.

انتهای پیام//م.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.