سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غول‌های الکترونیکی که سال ۲۰۲۱ پا به جاده‌ها می‌گذارند

در این گزارش با ۱۰ خودروی الکترونیکی برتر که قرار است در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شوند، آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آلودگی هوا، مصرف بیش از اندازه محصولات بنزینی و تاثیری که روی اقلیم دارد، سازندگان خودرو‌ها را به سمت ساخت‌ خودروی برقی سوق داد. صنعت خودروسازی در دهه‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته، شرکت‌های خودروسازی زیادی به سمت تولید اتومبیل‌های الکترونیکی روی آورده اند.

تولید خودرو‌های برقی رو به پیشرفت است و اتومبیل‌های جدیدی با ویژگی‌های جدید تولید می‌شوند. در این گزارش ۱۰ خودروی الکترونیکی سال ۲۰۲۱ را معرفی کرده ایم که امروز با برخی از این اتومبیل‌ها می‌توانید رانندگی کنید، در حالی که بعضی دیگر در حال حاضر فقط برای سفارش در دسترس هستند. یک یا دو مورد نیز ممکن است حتی سال‌ها بعد به بازار برسند.


بیشتر بخوانید


خودروی Porsche Taycan

اتومبیل Taycan یک خودروی بزرگ چهار در است که کمی کوچکتر از مدل پانامرای موجود این شرکت است، اما مطمئناً ماشین کمتری نیست. در حقیقت، جای هیچ گونه ادعایی نیست که بگوییم پورشه اولین اتومبیل الکتریکی خود را با تمام مشخصات برجسته خود در موتور میانی تزریق کرده است و Taycan دارای کنترل بدنه خوب، تعادل، کنترل عملکرد فوق العاده کالیبره شده و دقت بالا است. اینکه ماشین فوق العاده خوب روی سیستم تعلیق بادی سوار می‌شود فقط به جذابیت آن می‌افزاید و عاملی اساسی در تصمیم ما برای اعطای پنج ستاره کامل به Taycan پس از یک آزمایش جاده‌ای بوده است.

اکنون چندین مدل خودرو در این محدوده وجود دارد. شاسی بلند‌های با کیفیت عالی با Turbo S 751 اسب بخار، تقریباً ۱۴۰ هزار پوند هزینه دارند و مطمئناً یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های دنیای واقعی هستند.

اتومبیل Audi RS E-tron GT

اولین اتومبیل برقی که از حروف اولیه RS آئودی استفاده می‌کند؛ این موتور از همان موتور‌های الکتریکی قدرتمند، یک محور در هر محور و سیستم تعلیق بادی سه محفظه‌ای استفاده می‌کند و البته معماری اساسی آن مشترک است؛ بنابراین وقتی دامنه WLTP خودرو تأیید شد باید انتظار ۲۵۰ مایل با شارژ سریع فوق العاده ۳۵۰ کیلووات را داشته باشید.

اتومبیل RS E-tron بسیار سریع است. هنگامی که فروش آن در سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود، نسخه پرچمدار آن ۶۱۲ پوند فوت و ۶۳۷ اسب بخار قدرت خواهد داشت و با سرعت کمتری در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت می‌رسد.

خودروی Lotus Evija

اتومبیل‌های این مرحله به بعد خودرو‌هایی هستند که ما هنوز مجبور به رانندگی با آن‌ها نیستیم. انتظار می‌رود ۲ میلیون پوند Evija به طور رسمی در تابستان ۲۰۲۱ راه اندازی شود. خود لوتوس اخیراً از دیدن چهار موتور این خودرو بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار که قبلاً نقل شده بود، تعجب کرد. تصور می‌کنیم که این در برابر ۱۶۸۰ کیلوگرم عمل خواهد کرد که از نظر EV نسبتاً سبک است و بنابراین عملکرد احساس سقوط آزاد خواهد کرد.

با این حال، لوتوس بیش از آمار خام در حال تنظیم خودرو برای هندلینگ و پویایی است و بنابراین گفته می‌شود که تحویل نیرو، مانند هر موتور تنفس طبیعی، به کرسندو می‌رسد. اینکه چه ویژگی‌های سنتی لوتوس در بطری‌های Evija باقی مانده است، باید مشاهده شود، اما اگر هر یک از هایپرکار‌های برقی آینده واقعاً می‌تواند به عنوان یک اتومبیل راننده جذاب باشد، تلاش هتل بهترین شرط ماست.

اتومبیل Rimac C_Two

شاید در مورد Rimac چیزی نشنیده باشید، اما اگر می‌خواهید قد و قامت این شرکت جوان و نوآور را که قبلاً در صنعت خودرو به دست آورده است، درک کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید: پورشه ۱۰ درصد سهام این شرکت را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داد، سپس آن را به ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش داد، و اکنون، در سال ۲۰۲۱، به نظر می‌رسد Rimac به زودی بوگاتی را خریداری کند.

خودروی C_Two در ادامه Concept One است، که بدون شک در سال ۲۰۱۷ با تولید ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت، حداکثر سرعت ۲۲۰ مایل در ساعت و ۶۷۰ هزارپوند درخواست، اولین دستگاهی است که روند ساخت خودرو‌های الکتریکی را آغاز کرد. فقط ۱۵۰ نمونه از این خودرو ساخته خواهد شد و تحویل آن‌ها برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است. در انگلیس، فروش از طریق گروه نمایندگی HR Owen صورت می‌گیرد.

خودروی Pinifarina Battista

دقیقاً مانند رابطه بین پورشه تایکان و آئودی RS E-tron GT، Pininfarina Battista سخت افزار (و نرم افزار) زیادی را با Rimac C_Two به اشتراک می‌گذارد، اما به عنوان لوکس‌تر و با گرایش بیشتر GT- ماشین این جفت ارائه می‌شود؛ بنابراین تعجب آور نیست که مدل‌های مقیاس کامل که توسط Autocar دیده می‌شوند، به زیبایی شکل گرفته، از داخل و خارج، و به طور عمده ایتالیایی هستند، با وجود این واقعیت که این شرکت اکنون در مونیخ مستقر است و شرکت مادر - گروه ماهیندرا - هندی است.

تاریخ تحویل این خودرو برای سال ۲۰۲۱ تعیین شده است. این اتومبیل ۱۹۰۰ اسب بخار، ۱۶۹۶ پوند فوت، ۰-۱۸۶ مایل در ساعت در کمتر از ۱۲ ثانیه، ۲۱۷ مایل در ساعت را دارد و قیمت درخواستی که برای آن در نظر گرفته شده حدود ۲ میلیون پوند است.

اتومبیل Rivian R1T

خودروی Rivian's R1T ممکن است عملکرد مستقیم فرمول ۱ را نداشته باشد و دلیلش هم آن است که یک کامیون وانت است. با این حال، این باعث نمی‌شود که حداقل از نظر بسیاری از شرکت کنندگان دیگر در این لیست از اتومبیل‌های نهایی، مطلوبیت کمتری داشته باشد.

تحویل این خودرو نیز در تابستان ۲۰۲۱ آغاز می‌شود، اندازه R1T بین کامیون‌های بزرگ، مانند فورد رنجر، و کامیون‌های عظیم، مانند رم ۱۵۰۰ خواهد بود. قدرتمندترین مدل حدود ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد. سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم از ویژگی‌های این خودرو خواهد بود و مدل ۱۸۰ کیلووات ساعتی بیش از ۴۰۰ مایل پیش بینی شده است.

مسلماً موفق‌ترین عنصر بسته، زبان طراحی Rivian است که ظاهری زیبا و آراسته دارد و این زیبایی در داخل کابین نیز منعکس شده است.

خودروی Lunaz Phantom V

لوناز مستقر در سیلورستون، وسایل نقلیه تاریخی را با پیشرانه الکتریکی مدرن به روز می‌کند و مسلماً جذابیت همه آن‌ها رولزرویس فانتوم V است.

قیمت درخواستی اعلام شده بالا است چیزی حدود ۵۰۰ هزار پوند، اما تعداد آن‌ها اندک خواهد بود. این خودرو با پیشرانه جدید، ۳۷۵ اسب بخار، ۵۱۶ پوند فوت و برد بیش از ۲۵۰ مایل از بسته باتری ۸۰ کیلووات ساعت ارائه می‌شود. فضای داخلی به طور ظریف با سیستم‌های صوتی به روز شده، طراحی شده است.خودروی مذکور به سیستم‌های سرگرمی و قابلیت‌های Wi-Fi نیز مجهز شده است.

اتومبیل Faraday Future FF۹۱

استارت آپ چینی فارادی ادعا می‌کند که رویکرد متفاوتی را در ساخت اتومبیل اتخاذ می‌کند. این خودرو با موتور‌های سه گانه ۱۰۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سرعت ۰ تا ۶۰ مایل را در ۲.۲ ثانیه طی می‌کند. در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ورود آن به بازار اروپا وجود ندارد، اما در ایالات متحده قیمتش از ۹۰ هزارپوند شروع می‌شود.

یک بازگرداندن الکتریکی دیگر، اگرچه این بار با یک نام فوق العاده شناخته شده است. مارک تجاری احیا شده اتومبیل‌های بریتانیایی AC Cars در حال از دست دادن V8 با جابجایی بزرگ برای مدل دامنه برتر خود است این خودرو با یک پیشرانه الکتریکی ۶۱۷ اسب بخار و ۷۳۸ کیلو بایت را جایگزین آن می‌کند. وزن این اتومبیل فقط ۱۱۹۰ کیلوگرم است، که نه تنها با استاندارد‌های اتومبیل‌های الکتریکی، سبک است بلکه نسبت قدرت به وزنی را نیز نشان می‌دهد که از نظر استراتوسفر زیاد است. سری ۴ این خودرو هنگامی که در تابستان ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود ممکن است بدون سر و صدا‌ترین مدل از این شرکت از سال ۱۹۶۲ تاکنون باشد.

باتری این خودرو فقط ۵۴ کیلووات است و تا برد ۲۰۰ مایل را تامین می‌کند. قیمت درخواستی اعلام شده برای این خودرو بدون کمالیات محلی ۱۶۸ هزار پوند است. نسخه‌های ارزان‌تر این خودرو هم تولید شده که مجهز به موتور ۲.۳ لیتری فورد Ecoboost یا ۵۸۰ اسب بخار ۶.۲ لیتری Chevy V8 است.

اتومبیل Aspark Owl

خودروی Aspark Owl 2.5 در ۱.۷ ثانیه به شتاب ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد و از چهار موتور الکتریکی با قدرت تولید چیزی کمتر از ۲۰۰۰ اسب استفاده می‌کند، گفته می‌شود دامنه آن نیز حدود ۲۸۰ مایل است.

در مورد ایده ساخت آن، در اصل ژاپنی است، اما در Manifattura Automobili Torino در تورین ساخته می‌شود. برنامه‌های تحویل برای اوایل سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده، پس از آن صاحبان امتیاز فقط یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های قانونی در جهان را در اختیار نخواهند داشت، بلکه همچنین خودرویی است که هرگز مجبور به پرداخت هزینه‌های طبقه پارکینگ نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
دژمن ؟
علی
۱۸:۳۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اصلا به پای محصولات سایپا نمیرسند.مدیون هستید اگه فکر کنید از محصولات سایپا بهتر باشند.!!!
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
پراید رو اگه برقیش کنن تو اولین بارندگی از برق گرفتگی میمیریم
اینا اگه اهل فناوری بودن اونی که داشت در زمینه خودروی برقی فعالیت میکرد نمیفرستادن خارج
حالا هم یه 20 سالی صبر کنین وقتی اونا از نسل برقی گذر کردن خط تولیدش رو میفروشن بهمون اونم تازه اگر تحریم بزاره
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
پرایدو برقیش کنید اسمشو عوض کنید بشه یه ماشین جدید
لیلون ماسک
۱۳:۳۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
پراید مگه الان برقی نیست ؟؟؟؟؟
یا خدا پس من تا الان ماشینم با چی کار میکرده؟؟؟!!
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
پس سایپا و ایران خودرو چی