سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۹۸ راس احشام قاچاق در فارس/پلیس شیراز، زندگی را به جوان ۲۹ ساله هدیه داد

مهم‌ترین حوادث ۲۹ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۹ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۰ میلیارد کالای قاچاق در لامرد

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان لامرد خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی پاسگاه چاه‌ورز لامرد حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه تریلر حامل کالا مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲ دستگاه ژنراتور، یک دستگاه باطری و یک دستگاه کمپرسور خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بر مبارزه همه جانبه با کالای قاچاق تاکید کرد.

واژگونی پژو با یک کشته و ۶ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر واژگونی سواری پژو پارس در گردنه "ملوس‌جان" شهرستان سپیدان، یک نفر کشته و ۶ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در گردنه "ملوس‌جان" شهرستان سپیدان به مأموران اعلام شد.

او افزود: بلافاصله مأموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پژو پارس با ۷ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه یک نفر فوت و ۶ نفر سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو از سوی راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده‌اند.

واژگونی پژو با ۳ کشته و یک مجروح

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از فوت ۳ نفر و مجروحیت فردی دیگر بر اثر واژگونی پژو ۴۰۵ در محور‌های مواصلاتی "نی‌ریز" خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور‌های مواصلاتی نی‌ریز به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پژو ۴۰۵ با ۴ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن ۳ نفر از سرنشینان در دم فوت و فرد دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

معاون اجتماعی پلیس فارس تصریح کرد: کارشناسان علت وقوع این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام کرده‌اند.

۱۵ میلیارد کود قاچاق در خرامه کشف شد

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۷ هزار و ۱۹۸ بطری کود شیمیایی مایع قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی "خرامه" در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۷ هزار و ۱۹۸ بطری کود شیمیایی مایع قاچاق کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۴۶ راس احشام قاچاق در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف ۴۶ رأس احشام قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی اظهار داشت: مأموران کلانتری مرکز شهرستان "ارسنجان" هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون، ۴۶ رأس احشام قاچاق را کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پلیس برای برقراری امنیت اقتصادی با اخلاگران قاطعانه برخورد خواهد کرد و شهروندان نیز می‌توانند با اعلام موارد مشکوک در این خصوص به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، یاریگر پلیس باشند.

کشف کالای قاچاق در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف کالای قاچاق ۳ میلیاردی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این فرماندهی در محور "استهبان-نی‌ریز" به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۸ دستگاه تیلر کشاورزی، ۲ دستگاه موتور سم پاش و ۴۷۰ عدد انواع اسباب بازی خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار  بیان کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی شهرستان "فیروزآباد" با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: تلاش برای دستگیری مالک ادامه دارد.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه طرح برخورد با قاچاقچیان متخلف و دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، عنوان داشت: شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در لارستان کشف شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران انتظامی "لارستان" در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و دستور ایست دادند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق را توقیف کنند، گفت: در این هر ۲ راکب دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اقدام به موقع پلیس در نجات جان شهروند شیرازی

فرمانده انتظامی شیراز گفت: مرد جوان دارای اختلالات روانی که در یکی از خیابان‌های شیراز قصد خودکشی داشت، با اقدام به موقع پلیس از این اقدام منصرف شد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: مأموران کلانتری "۳۱ جنت" شهرستان شیراز حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، مشاهده کردند جوانی در طبقه سوم لبه پنجره ایستاده و قصد خودکشی دارد که بلافاصله پس از هماهنگی با مراجع قضائی و اطلاع به سازمان‌های امدادی، مدیریت صحنه را بر عهده گرفتند.

او تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد جوان ۲۹ ساله دارای اختلالات شدید اعصاب و روان است و به علت اختلاف خانوادگی قصد خودکشی دارد.

فرمانده انتظامی شیراز اظهار داشت: ماموران با آرامش و فن بیان مناسب موفق شدند وی را از این اقدام منصرف و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، آن را به بیمارستان اعصاب و روان انتقال دهند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه وضعیت فعلی این فرد رضایت بخش اعلام شده است به خانواده‌ها توصیه کرد: با گفتگو و استفاده از مشاوران مجرب مشکلات بین اعضای خانواده را حل و فصل کنند تا از بروز رفتار‌های پرخطر این چنینی پیشگیری شود.

نوشابه با طعم تریاک در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف ۱۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بطری‌های نوشابه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی بیان کرد: ماموران انتظامی "پاسارگاد" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی قصد انتقال مواد مخدر با یک سواری ۴۰۵ به استان‌های مرکزی دارد و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به محور "پاسارگاد- آباده" اعزام و با پایش و کنترل نامحسوس خودرو‌های عبوری، موفق شدند یک سواری ۴۰۵ حامل تریاک را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن، ۱۰ کیلو تریاک که در بطری‌های نوشابه جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ توکلی بیان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف گردو خارجی قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف ۲ تن و ۲۵۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی "پاسارگاد" به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۲ تن و ۲۵۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

ایست پلیس کوه چنار به سواری سمند حامل لوازم آرایشی قاچاق

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف یک محموله قاچاق ۲ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی "کوه‌چنار" در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳ هزار و ۲۹۱ عدد انواع لوازم آرایشی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف احشام قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه وانت نیسان حامل ۵۲ راس گوسفند و گاو قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با قاچاق احشام، حین کنترل محور خروجی لارستان به سمت بندرعباس، به ۲ دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، ۵۰ راس گوسفند و ۲ راس گاو قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک میلیارد کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "آسپاس" اقلید حین کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۶ عدد اره عمود بر، موتورجوش، دریل و اره برقی، پیکور، پنکه رومیزی، یخچال فریزر، پلوپز، مخلوط کن، جاروبرقی و زودپز کشف کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان و کشف ۱۸ فقره انواع سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان بختگان از دستگیری ۴ نفر سارق و کشف ۱۸ فقره سرقت موتورسیکلت، منزل، اماکن خصوصی و باغات خبر داد.

سرهنگ احمد رحمانی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در شهرستان "بختگان"، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او اظهار کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۴ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و طی دو عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بختگان با اشاره به کشف تعداد زیادی اموال مسروقه از جمله لاستیک، باتری، موتور برق، دوچرخه، پمپ آب، موتورسیکلت، آمپلی فایر و ... از مخفیگاه متهمان، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.