سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

درمان سرطان‌های پیشرفته با نانو دارو‌

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: نانو دارو‌های شیمی درمانی برای سرطان‌های پیشرفته استفاده می‌شود.

مهناز قمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص داروهای نانوی ضد سرطان اظهار کرد: زمانی که از نانو داروها صحبت می‌کنیم در واقع منظورمان حامل های دارویی است که به سایز نانو درآمده است.

قمی ادامه داد: در نانو داروها حامل هایی در سایز نانو وجود دارد که کمک می‌کنند تا دارو از نفوذ پذیری و جذب بالاتری برخوردار شود.

او افزود:داروهای گیاهی که معمولا جذب و اثرگذاری کمتری دارند و با ذرات نانوای ترکیب می‌شوند، نه تنها جذب و نفوذشان بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش می یابد بلکه از عوارض کمتری برخوردار هستند.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: نانو داروهایی که با عنوان ضد سرطان شناخته می شوند در واقع همان داروهای شیمی درمانی مزوتراپی هستند که به دلیل وجود ترکیبات نانویی، هدفمند تر و در عین حال با دوز کمتر و تاثیر بیشتر برای بیمار، تجویز می شوند.

قمی در خصوص عوارض این دارو تصریح کرد: بطور طبیعی برای هر دارو عوارضی وجود دارد اما نانو داروها از عوارض بسیار کمتری نسبت به داروهای معمولی  برخوردار هستند.

این فعال فناور  افزود: نانو داروهای ضد سرطان ایرانی در مقایسه با نمونه های وارداتی، از لحاظ اثرگذاری نه تنها کاملا برابر هستند، بلکه قیمت کمتری هم دارند.

او بیان کرد: ما تا سال های گذشته این دسته از نانو داروهای ضد سرطان را از دیگر کشورها وارد می‌کردیم اما خوشبختانه امروزه صادرات این داروها را به کشورهای دیگر از جمله سوریه و تایلند داریم. ما توانستیم سال گذشته این دارو را در کشور لبنان به ثبت برسانیم.

قمی یادآوری کرد: نانو داروهای شیمی درمانی برای سرطان‌های پیشرفته از قبیل سرطان تخمدان، پستان و برخی از سرطان های پوست استفاده می شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.