سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال ۷۴ واحد صنایع تبدیلی راه اندازی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه بی سابقه صنایع تبدیلی کشاورزی ظرف دو سال اخیر خبر داد و گفت: امسال بیش از ۷۴ واحد با ظرفیت بیش از ۷۳۳ هزار تن بهره برداری شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی گفت: از ابتدای سال ۱۳۷۲ تا اسفند ۱۳۹۷ (ظرف ۲۵سال گذشته)  ۱۴۳ واحد تولیدی با ظرفیت حدود یک میلیون چهارصد و نود و سه هزار تن مواد خام کشاورزی در استان کرمانشاه در زیر بخش صنایع تبدیلی ایجاد شده این در حالی است که از ابتدای سال ۹۸ تا دیماه ۱۳۹۹ (کمتر از ۲سال) بیش از ۷۴ واحد با ظرفیت بیش از ۷۳۳ هزار تن در کلیه زیر بخش‌های مختلف صنایع تبدیلی (فرآوری، بسته بندی، ذخیره سازی ) ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

 حاتمی افزود: در حال حاضر در استان ۶۷ طرح صنایع تبدیلی در دست ساخت با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تن در سطح استان در حال اجرا است.

او مجموع اشتغال مستقیم طرح‌های صنایع تبدیلی اجرا شده در دو سال گذشته را بیش ۹۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این واحد‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی، شرایط رونق منطقه و گردش فعالیت‌های مختلف از جمله شبکه حمل و نقل، فروشگاه‌های عرضه محصولات، ایجاد ارزش افزوده برای محصول و ... برای استان فراهم خواهد شد.

اودر پایان یکی از مهمترین برنامه‌های صنایع تبدیلی در سال آتی را راه اندازی واحد‌های راکد، بازسازی واحد‌های مستهلک شده، ایجاد واحد‌های جدید جهت افزایش ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین تامین نقدینگی واحد‌های نیمه فعال جهت تکمیل ظرفیت اعلام کرد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.