مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش ۳۵۰ هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان طی امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : صنایع تبدیلی استان در بخش کشاورزی به سه دسته واحد‌های فرآوری، بسته بندی و نگهداری تقسیم می‌شوند که از ابتدای سال تاکنون ۳۵۰ هزار تن به ظرفیت این واحد‌ها اضافه شده است.

او با اشاره به افزایش نزدیک به ۵۰ هزار تنی ظرفیت سردخانه‌های استان طی امسال، گفت : پیش از این ظرفیت سردخانه‌های استان ۳۰ هزار تن بود که هم اکنون به حدود ۸۰ هزار تن رسیده است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سردخانه‌ها را به دو دسته سردخانه‌های با دمای بالای صفر و زیر صفر تقسیم‌بندی کرد و افزود: سردخانه‌های با دمای بالای صفر به سردخانه‌های نگهداری میوه، سیب زمینی و پیاز و... اختصاص دارند که بیشترین سردخانه‌های استان دمای بالای صفر دارند. سردخانه‌های با دمای زیر صفر هم به نگهداری گوشت و مواد پروتئینی اختصاص دارند.

کریمی افزود: هم اکنون بیشترین سردخانه‌های استان کرمانشاه در دو شهرستان کرمانشاه و روانسر فعال هستند، هرچند در تمامی شهرستان‌های استان سردخانه داریم.

او با اشاره به تلاش در جهت راه اندازی واحد‌های راکد صنایع تبدیلی از سوی جهاد کشاورزی استان، از فعال شدن کشتارگاه دام ماهیدشت بعد از ۱۲ سال بلاتکلیفی به عنوان یکی از اقدامات شاخص در حوزه صنایع تبدیلی یاد کرد و گفت: این کشتارگاه سال‌ها به دنبال کسب مجوز بود و با یک سرمایه گذاری هنگفت بلاتکلیف مانده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در استان این کشتارگاه با مجوز صنایع تبدیلی و دامپزشکی وارد فاز کشتار شده است.

او افزود: امسال همچنین با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم یک واحد فرآوری و بسته بندی محصولات لبنی در استان که نزدیک به ۱۲ سال غیرفعال بود را فعال کنیم.

کریمی ادامه داد: ایجاد واحد‌های فرآوری زیتون، میوه خشک و... از جمله واحد‌های فرآوری هستند که امسال در استان راه اندازی شده اند.

او مجموع ظرفیت واحد‌های فرآوری، ذخیره سازی و بسته بندی استان که تاکنون از دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن مجوز گرفته اند را در استان کرمانشاه ۴.۷ میلیون تن اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه میزان تولیدات سالانه بخش کشاورزی استان حدود ۴.۵ میلیون تن است، لذا ۲۰۰ هزار تن بیش از تولیدات استان ظرفیت ذخیره‌سازی، بسته‌بندی و فرآوری داریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.