به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، طبق تحقیقی که در ژورنال «Appetite» منتشر شده است، دمای غذا به میزان قابل توجهی بر میزان خوردن ما تأثیر میگذارد؛ به همین دلیل است که بیشتر به خوردن غذاهای تقریبا سرد یا ملایم تمایل داریم.
در این مطالعه خریدهای خوراکی افراد پس از یک وعده غذایی اصلی و رفتار آنها در ارتباط با غذاهای گرم و سرد بررسی شده است.
این مطالعه در رستورانی انجام شد که انواع ساندویچهای سرد و گرم را به همراه سالاد و نوشیدنی سرو میکند. در این مطالعه مشخص شد مصرف کنندگان هنگامی که غذاهای سرد میل می کردند، بیشتر به خرید خوراکیهای جانبی مانند سالاد و شیرینی جات تمایل نشان دادند.
هنگامی که افراد این کار را انجام میدهند، یعنی بیش از حد مواد غذایی را خرید میکنند که به آن نیاز ندارند، پس دوجانبه ضرر میکنند؛ اولا پول خود را دور میریزند و دوم اینکه در مصرف کالریهای زاید و آسیب رساندن به سلامت خود افراط میکنند.
با ارائه آماری دقیق این مطالعه نشان میدهد افرادی که ساندویچ سرد سفارش میدهند، در مقایسه با کسانی که ساندویچ گرم را انتخاب میکنند، دو برابر بیشتر خوراکی جانبی مانند آب نبات و شیرینی جات خرید میکنند.
این مطالعه اضافه کرده است کسانی که ساندویچ سرد را انتخاب کرده اند به طور متوسط ۰.۶۷ دلار برای هر وعده بیشتر از کسانی که ساندویچ گرم انتخاب کرده اند پول خرج میکنند.
از آنجا که این مطالعه بدون اینکه مشخص شود چه کسی این غذاها را خریداری کرده، انجام شده است، محققان نمیدانند که آیا مشتریان واقعاً آنچه را که از رستوران خریداری کرده خورده اند یا فقط در یک لحظه هوس آن را داشته و خریده اند.
این مطالعه در این حد محدود نبوده و در یک کافه نیز که در آن هم نوشیدنی وهم برخی دیگر از آب نباتها سرو میشود، اجرایی شده است که نتایج مشابهی را با مطالعه قبلی داشته است.
نتایج مطالعه نشان داد کسانی که نوشیدنی خنک سفارش میدهند سه برابر بیشتر از کسانی که نوشیدنی گرم سفارش میدهند، به شیرینیجات و دسر علاقه دارند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/