سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسیسات گردشگری سیستان و بلوچستان شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: تمام پروژه‌ها و طرح‌های حوزه سرمایه‌گذاری اعم از پرونده‌ها، موافقت اصولی‌، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایده‌های حوزه سرمایه‌گذاری ارزیابی و شناسنامه‌دار می‌شوند.

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: بسترسازی مناسب، مشارکت بخش خصوصی و دولتی در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه گردشگری و دستیابی به توسعه پایدار از مهمترین برنامه‌ها برای توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان است.

او عنوان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های گردشگری بسیار متنوعی دارد که برای بهره‌برداری مناسب از آن باید با مطالعات بنیادی و کاربردی، نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدها شناسایی و نقشه راه تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر این اساس می‌توان نقشه راهی متناسب با اسناد بالادستی و تحقیقات مختلف سند چشم‌انداز در ۲فاز کوتاه‌مدت و بلندمدت در چارچوب اهداف و مطابق نیازسنجی اولویت‌بندی شده تدوین کرد.

او  همچنین از اهدای لوح ثبت ادیمی به عنوان شهر خامه دوزی خبر داد و بیان کرد: روز گذشته در نشست شورای ثبت شهرها و روستاهای ملی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نمایندگان سیستان و مسوولان ملی و استانی در تهران برگزار شد، لوح ثبت شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه دوزی توسط وزیر مربوطه اعطا شد.

جلالزایی اظهارداشت: سوم شهریور امسال در نشست شورای عالی ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور، شهر ادیمی مرکز شهرستان نیمروز منطقه سیستان به عنوان شهر ملی خامه‌دوزی در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی کشور به ثبت رسید.

او  بیان کرد: ادیمی چهارمین منطقه سیستان و بلوچستان است که در حوزه صنایع دستی در سطح جهانی و ملی قرار می‌گیرد، پیش از این کلپورگان به عنوان روستای جهانی، ایرانشهر شهر ملی سوزن دوزی و تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیر بافی ثبت شدهاند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.