سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه بخاری رامین اهواز گفت: تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ این نیروگاه به منظور بهبود تولید انرژی و پایداری برق آغاز شد.

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه بخاری رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ این نیروگاه که از فروردین ماه سال ۹۳ تاکنون با تولید حدود ۱۴ میلیون مگاوات ساعت انرژی برق در چرخه تولید پایدار انرژی حیاتی برق و خدمت رسانی به مردم نقش مهمی ایفا می‌کند، به منظور تعمیرات اساسی از مدار خارج شد.

او افزود: نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی انرژی برق خوزستان نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم و تقویت شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند که این موضوع حاکی از اهمیت و اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم عملکرد این نیروگاه در سطح خدمت رسانی سایر دستگاه‌ها و همچنین روند توسعه زیرساخت‌های این استان است.

محمدی بیان داشت: رفع چالش‌های فنی و اجرای تعمیرات پیشگیرانه یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های ما به منظور حفظ و تقویت سطح آمادگی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین است که با کاهش دمای هوا و همچنین کاهش میزان مصرف انرژی برق در فصل زمستان اقدام به اجرای این پروژه‌های تعمیراتی می‌کنیم.

مدیرعامل نیروگاه بخاری رامین اهواز با اشاره به دانش و تجربه ارزشمند کارکنان نیروگاه در بهره برداری، نگهداری و تعمیرات توربین‌های k۳۰۰، اظهار کرد: این واحد تاکنون با تولید ۱۳ میلیون ۹۲۸ هزار و ۳۵۵ مگاوات ساعت انرژی برق و با کارکرد ۵۰ هزار و ۶۶۱ ساعت، در چرخه تولید پایدار انرژی برق قرار داشت، به منظور تعمیرات اساسی از مدار خارج کردیم تا پس از رفع محدودیت‌ها و مشکلات فنی با آمادگی بهتری به استقبال فصل تابستان و پیک مصرف برق برویم.

او به اجرای همزمان اقدامات پیشگیرانه و تعمیراتی در سایر واحد‌های نیروگاه رامین اشاره کرد و ادامه داد: رفع مشکلات فنی بخش‌های توربوژنراتور، بویلر و تجهیزات جانبی، مهمترین محور‌های پروژه تعمیرات اساسی واحد شماره ۶ این واحد است که با تکیه بر تخصص و تجربه همکاران نیروگاه و بدون حضور کارشناسان و پیمانکاران داخلی و خارجی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.