سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقبت از ۳۷۰ هکتار از مناطق احیایی منابع طبیعی استان کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: ۳۷۰ هکتار از مناطق احیایی منابع طبیعی استان کرمانشاه با پیشرفت ۹۵ درصدی مراقبت و نگهداری شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ماشاءالله کولانی با اشاره به به اینکه صیانت از جنگل‌های زاگرس از اولویت‌های استان است گفت: در پیرو تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور منابع طبیعی استان کرمانشاه همچون گذشته در کمترین زمان با تشکیل کمیته صیانت و برگزاری جلسات تخصصی در اجرای طرح‌های ابلاغی در قالب موافقت‌نامه‌های ملی صیانت پیشگام بوده است.

او با بیان اینکه احیا و غنی‌سازی جنگل با نهال در سطح ۱۰۰ هکتار با پیشرفت صددرصدی به اتمام رسیده است عنوان کرد: مراقبت و نگهداری از مناطق احیایی استان در سطح ۳۷۰ هکتار عملیاتی شده که پیشرفتی ۹۵ درصدی داشته است.

کولانی گفت: در زمینه شناسایی محدوده، تهیه نقشه، انتشار آگهی و قرق در ۲۲ ذخیرگاه در سطحی معادل ۵۲۸۶ هکتار به منظور حفاظت از گونه‌های ارزشمند جنگلی و ذخایر ژنتیکی عملیاتی شده که پیشرفتی صد درصدی داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: عملیات اصلاحی و پرورشی در سطح ۱۱۱۰ هکتار انجام شده که پیشرفتی ۷۰ درصدی دارد.

کولانی بیان کرد: در اجرای پروژه مدیریت محاوط بذرگیری نیز در سطح ۴۰ هکتار اقدامات لازم انجام شده که پیشرفتی صد درصدی داشته است.

او گفت: صیانت از جنگل‌ها که بستر حیات بشر هستند وظیفه‌ای همگانی است که می‌طلبد تمامی آحاد مردم و مسئولان در آن سهیم بوده و دین خود را ادا کنند که هر خدمتی در این زمینه تضمینی خواهد بود برای زندگی بهتر تمامی نسل‌ها که در مقابل آن‌ها مسئول بوده و هستیم.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.