مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه وضعیت حیات وحش استان را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، وضعیت حیات وحش منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه و پوشش گیاهی آن را مطلوب ارزیابی کرد.

او در خصوص وضعیت مناطق تحت مدیریت استان گفت : خوشبختانه آمار‌ها در سرشماری امسال نشان از افزایش جمعیت وحوش در مناطق تحت مدیریت دارند.

او افزود: با توجه به آتش سوزی تابستان امسال در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل، خوشبختانه امروز شاهد احیاء پوشش گیاهی این منطقه و سرسبز شدن آن هستیم.

این مقام مسئول افزود: با تلاش محیط بانان استان و به ویژه آموزش‌های محیط زیستی و همکاری و همراهی جوامع محلی و مردم استان، حیات وحش امسال نسبت به سال‌های قبل، غنی‌تر شده است.

یاوری ادامه داد: استان کرمانشاه دارای گونه‌های متنوع و غنی گیاهی و جانوری است که از مهمترین گونه‌های جانوری آن می‌توان به پلنگ ایرانی، شوکا، کل و بز، آهو، قوچ و میش و ... و انواع پرندگان شکاری نام برد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: تلاش شبانه روزی محیط بانان در پاسداری از انفال خدادادی و زیستگاه‌های طبیعی استان با حداقل امکانات ستودنی است.

او گفت: جمعیت آهوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز سرپل ذهاب که زیستگاه منحصر بفرد آهوان ایرانی است نسبت به پارسال غنی‌تر شده است.

مقام ارشد محیط زیست استان ادامه داد: متأسفانه علیرغم کمبود نیرو‌های محیط بان در استان، ۲ تن از محیط بانان عزیز و دلسوزمان بنام‌های یارولی محمودی و کیومرث مروتی پور امسال بر اثر بیماری از دست دادیم که تلاش‌های شبانه روزی این عزیزان در حفاظت از مناطق تحت مدیریت به ویژه آهوان دشت قراویز سرپل ذهاب، برای همیشه در ذهن ما جاودان خواهد ماند.

او از همکاری‌های نیرو‌های نظامی مستقر در مناطق تحت مدیریت استان با محیط بانان تقدیر و تشکر کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: بر اساس نتایج بدست آمده از سرشماری حیات وحش استان امسال، خوشبختانه حال حیات وحش استان خوب و رو به افزایش است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.