سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر جشنواره کتاب رشد مطرح کرد؛

سهم بالای کتاب‌های ترجمه‌ای در جشنواره رشد

جهانگردی گفت: یکی از نکات منفی جشنواره کتاب رشد سهم بالای کتاب‌های ترجمه‌ای نسبت به کتب تالیفی است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،کیومرث جهانگردی دبیر جشنواره کتاب رشد در آیین اختتامیه جشنواره کتاب رشد که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: سال گذشته در جشنواره کتاب رشد سه هزار و ۴۹۹ کتاب واصل شده و یک هزار و ۴۶۳ عنوان مناسب تشخیص داده شد.

او افزود: مدارس برای سال تحصیلی باید از این یک هزار و ۴۶۳ عنوان، کتاب برای دانش آموزان تهیه کنند، زیرا برای این کتاب‌ها مهر تایید زده شده است.

جهانگردی ادامه داد: ۱۲۱۸ ناشر در این جشنواره ثبت نام کردند که در نهایت ۱۱ اثر برگزیده شد و از ۱۹ اثر شایسته تقدیر شد. والدین جهت تهیه کتب مناسب برای فرزندشان باید از کتب کارشناسی شده استفاده کنند.

دبیر جشنواره کتاب رشد گفت: هماهنگی‌های بین بخشی در بین دفاتر مختلف انجام شده تا فقط کتاب‌های دارای مهر استاندارد وارد مدارس شوند.

او با اشاره به نکات قابل توجه و مثبت این جشنواره بیان کرد: از نکات مثبت این جشنواره می‌توان به ابراز خرسندی داوران از نمونه‌های خوبی بود که از همکاران فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان واصل شد، اشاره کرد. همچنین تلفیق با علوم پایه، مشاهده رشد مفاهیم کاربردی در کتاب‌های امسال، افزایش کتاب‌های مربوط به حوزه محیط زیست و توجه به اهمیت کشف و یادگیری، بیان ساده و روایت پژوهی در برخی آثار به ویژه در کار‌های ترجمه‌ای و علوم اجتماعی، تلاش برای تربیت انسان پرسشگر و علت یابی از نکات مورد توجه بود.

جهانگردی تصریح کرد: از نکات منفی این جشنواره سهم بالای کتاب ترجمه‌ای نسبت به کتب تالیفی است. همچنین مشاهده ارزشیابی مبتنی بر حافظه و توانمندی‌های برنامه درسی از دیگر موارد منفی این جشنواره محسوب می‌شود.

او بیان کرد: ضرورت توجه ناشران به استفاده از ظرفیت عکاسان و هنرمندان بومی، جذابیت‌های دیداری و ظاهری، تنوع پایین آثار و تکراری بودن موضوعات ارسالی، توجه نداشتن به نیاز جامعه و تنوع پایین روش‌های آموزشی، توجه اندک به لذت کشف در آموزش و در گروه فیلم نامه نیاز به شاخص‌های دقیق‌تر هم ازدیگر نکات مورد نقد این جشنواره بود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.