سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۴ درصد مراکز درمانی بیمه سلامت به سامانه نسخ الکترونیک مجهز شدند

مدیرکل بیمه سلامت زنجان بابیان اینکه با الکترونیکی شدن نسخه ها جلوی قاچاق دارو گرفته خواهد شد، گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد مراکز بیمه سلامت در استان زنجان مجهز به نسخ الکترونیکی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  شیویاری مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان بابیان اینکه بحث سطح سواد سلامت یکی از نکات حائز اهمیت است که رسانه‌ها باید در افزایش این سواد به جامعه کمک کنند، گفت: هرچقدر سطح سلامت جامعه افزایش یابد قطعا هزینه‌های پزشکی و درمانی جامعه کاهش خواهد یافت.

او با اشاره به حذف آزمون وسع از ۲۵ آبان ماه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر فقط در آذرماه برای عضویت در بیمه سلامت اقدام کرده اند.
 
شیویاری افزود: در گذشته متقاضیان برای عضویت در بیمه سلامت باید از فیلتر آزمون وسع عبور می‌کردند تا وسع مالی متقاضی برای پرداخت حق سرانه خود مشخص شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مسئولان بیمه سلامت کشور تصمیم به لغو موقت آزمون وسع گرفته اند.
 
او بااشاره به اینکه هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا سقف معین اسناد پزشکی نیز برداشته شده است،گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا جهت مدیریت اعتبارات و هزینه‌ها، دریافت اسناد پزشکی از مراکز درمانی، سقف معینی داشت که پس از شیوع کرونا این سقف برداشته شد و مراکز درمانی به هر میزان سند که ارائه دهند، مورد پذیرش و رسیدگی قرار گرفته و هزینه‌های آن پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان افزود: در حال حاضر افرادی در کشور هستند که دفترچه‌ ندارند و اغلب این افراد در حاشیه شهر‌ها ساکن هستند و طبق برنامه پنج ساله ششم مصوب شده که تمام افراد فاقد دفترچه باید تحت پوشش یکی از صندوق‌های بیمه‌ای قرار بگیرند.
 
شیویاری گفت: بیمه سلامت در این مدت به وظایف ذاتی خود خوب عمل کرده است و هرکجا بیماران کرونایی دفترچه‌ای نداشته‌اند، بیمه سلامت سریع وارد عمل شده و افراد را به صورت رایگان بیمه کرده است.

او با اشاره به اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران بستری و ۳۰ درصد هزینه‌های بیماران سرپایی را پرداخت می‌کند، گفت: اقدام اساسی دیگری نیز که بعد از شیوع کرونا در استان زنجان انجام شد، این بود که به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی و نیاز به بستری در بخش‌های ویژه بر اساس مجوز‌های سازمان و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی زنجان ۸۰ تخت آی‌سی‌یو به بیمارستان‌های مختلف استان زنجان اضافه شد که در صورت نیاز مجدد باز هم قابل افزایش است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به میانگین هزینه افراد بستری شده اشاره کرد و افزود: به طور میانگین هزینه هر بستری برای بیمه سلامت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده است. 

او با اشاره به پرداخت مطالبات به بیمه‌ها گفت: بدهی های  شش ماه نخست سال به طور کامل پرداخت شده و ۸۰ درصد بدهی‌های سه ماه فصل پائیز نیز پرداخت شده است.

شیویاری  با انتقاد از عدم رفع مشکل هم‌پوشانی بیمه‌ها در کشور گفت: هنوز هم بیش از ۲ میلیون نفر در کشور هستند که در بیشتر از یک بیمه عضو هستند که هرچه سریعتر این افراد باید شناسایی شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به الکترونیکی شدن نسخ اشاره کرد و گفت: یکی از محسنات الکترونیکی شدن نسخ این است که جلوی قاچاق دارو گرفته خواهد شد و با این اقدام برخی از افراد جامعه نمی‌توانند با دفترچه فیزیکی اقدام به تخلیه دارو‌ها از داروخانه‌ها کنند.
 
 در حال حاضر ۹۴ درصد مراکز بیمه سلامت در استان زنجان مجهز به نسخ الکترونیکی شده‌اند.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.