سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۲۲ دی ماه ۹۹؛

کشف ۸۲۹ کیلوگرم مواد افیونی در عملیات تکاوران پلیس / شناسایی عامل توهین و نشراکاذیب در فضای مجازی

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۲ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۲ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۸۲۹ کیلو مواد افیونی در عملیات تکاوران پلیس

فرمانده انتظامی استان  سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر و کشف ۸۲۹ کیلو مواد افیونی در عملیات مسلحانه تکاوران پلیس شهرستان "سراوان" خبر داد.

سردار "احمد طاهری  بیان داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "سراوان" با اشراف اطلاعاتی، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از مناطق مرزی شهرستان مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

او افزود: در این رابطه شب گذشته تکاوران پلیس شهرستان "سراوان" در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه اعضای این باند قاچاق را که با ۲ دستگاه وانت تویوتا، یک دستگاه سمند و یک دستگاه پژو ۴۰۵، در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در منطقه "آسپیچ" بودند، شناسایی و به آن‌ها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیده و با رها کردن خودرو‌ها به سمت کوهستان‌های اطراف متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: با عکس العمل سریع و اقدام به موقع مأموران ۵ نفر از سوداگران مرگ دستگیر و ضمن کشف ۳ قبضه سلاح کلاش به همراه ۱۶۶ فشنگ جنگی و ۲ دستگاه بی سیم دستی، در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده ۸۲۹ کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک کشف شد.

سردار طاهری با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی خاطر نشان کرد تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری شده ادامه دارد.

شناسایی عامل توهین و نشراکاذیب در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی و دستگیری عامل توهین و هتک حرمت یکی از شهروندان در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ " احمدثمره حسینی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان از فردی ناشناس که در یکی از پیام رسان‌های فضای مجازی، اقدام به نشر مطالب کذب و توهین‌آمیزعلیه وی کرده و این موضوع باعث هتک حیثیت و برهم خوردن آرامش روانی اش شده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام اقدامات تخصصی هویت عامل توهین و هتک حیثیت شاکی را که با نام کاربری جعلی اقدام به نشر اکاذیب در فضای مجازی کرده بود شناسایی و با هماهنگی قضائی او را احضار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: متهم که خانمی ۴۴ ساله بود پس از حضور در پلیس فتا در مواجهه با ادله پلیس لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش دلیل بزه ارتکابی خود را اختلافات قبلی با شاکی بیان کرد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس فتا چشم بینای جامعه در فضای مجازی است و اجازه نمی‌دهد عده‌ای فرصت طلب و هنجارشکن امنیت و آرامش شهروندان را با اقدامات خود در فضای مجازی به مخاطره بیاندازند.

کشف سوخت قاچاق در "خاش"

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف ۲۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون نفتکش خبر داد.

سرهنگ " ابراهیم کوچکزایی بیان داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۰۸ خاش، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "خاش- ایرانشهر" به یک دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۱ هزار لیتر گازوئیل خارج ازچرخه قانونی توزیع کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خاش، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف محموله لوازم یدکی خودروی قاچاق در "دشتیاری"

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری" از توقیف یک دستگاه سواری پراید و کشف ۲۵۰ جفت لنت ترمرز خودروی تویوتای قاچاق، در محور "چابهار-دشتیاری" خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی  بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار-دشتیاری" به یک دستگاه خودرو سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۵۰ جفت لنت خودروی تویوتای قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ صیاد اربابی بیان داشت: در این رابطه خودروی حامل لوازم یدکی قاچاق توقیف و در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

او  با بیان اینکه قاچاق کالا یکی از عوامل مهم اخلال در نظام اقتصادی کشور است از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارق با ۵۰۰ میلون ریال اموال مسروقه در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری سارق حرفه‌ای با ۷ فقره سرقت و کشف ۵۰۰ میلون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ " ابراهیم کوچک زایی اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ با انجام اشراف اطلاعاتی، موفق شدند یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیرکنند.

او  افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارق بیش از ۴۰۰ متر سیم مسی مسروقه و تعدادی اموال سرقتی دیگر به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: سارق که پس از مواجه با مستندات و مدارک قانونی پلیس چاره‌ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۷ فقره سرقت شامل، یک فقره کیف قاپی، ۳ فقره سرقت گوشی تلفن همراه، یک فقره سرقت اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ کوچک زائی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست: توصیه‌های پلیس را در خصوص رعایت نکات امنیتی در حفظ و نگهداری اموال و پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک و مهم، مراتب را با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۱۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۳ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۷ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۳ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۱۳۸ هزار و ۱۶۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: این مقدار سوخت کشف شده شامل ۱۰۸ هزار و ۸۰ لیتر گازوئیل، ۳ هزار و ۸۶۰ لیتر بنزین، ۲۵ هزار لیتر قیر و یک هزار و ۲۲۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی بوده که در شهرستان های، نیکشهر، ایرانشهر، زاهدان، خاش و سراوان کشف شدند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۲۰ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ باند قاچاق سوخت منهدم و ۳۹ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتدار با افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

انتهای پیام/.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.