سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۴.۲ درصدی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از کاهش ۴.۲ درصدی نرخ بیکاری در مقایسه با سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حفیظ‌ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری این استان در پاییز سال گذشته ۱۶.۱ درصد بود که این نرخ در پاییز امسال به ۱۱.۹ درصد کاهش یافته است.

او نرخ مشارکت در هر دو مقطع زمانی را ۴۴.۱ درصد اعلام و اضافه کرد: در این مدت تفاوتی در جمعیت فعال آماده به کار در استان وجود نداشته است.

فاضلی افزود: بر اساس این آمار، در پاییز امسال علاوه بر حفظ اشتغال موجود، برای تعدادی از بیکاران نیز در استان اشتغالزایی شده است که این موضوع با توجه به شیوع کرونا و راکد شدن برخی کسب و کار‌ها نشان از تلاش‌های موثر برای مهار نرخ بیکاری در استان دارد.

فاضلی تصریح کرد: در حال حاضر استان از رتبه ۳۰ نرخ بیکاری در کشور در پاییز ۹۸ به رتبه ۲۳ در پاییز امسال تغییر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد بیش از ۸ هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری استان، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مهار نرخ بیکاری در استان مربوط به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.


بیشتر بخوانید


فاضلی سهمیه استان در بخش تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری را ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ عقد قرارداد شده که بخش قابل توجهی از آن در سالجاری بوده است.

او همچنین از صدور مجوز یک هزار مشاغل خانگی در استان در امسال خبر داد و گفت: سهمیه امسال استان در حوزه مشاغل خانگی ۶ میلیارد تومان است که از این مبلغ چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن جذب شده و مابقی پرونده‌ها در سیستم بانکی در جریان است و امید می‌رود تا پایان سال تمامی این اعتبار جذب شود.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.