سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

لزوم ارائه آموزش‌های کاربردی برای رفع مشکل اشتغال جوانان

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند گفت: اولویت ما ارائه آموزش‌های کاربردی برای رفع مشکل اشتغال جوانان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمد رضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بازدید از دانشگاه فنی و حرفه ای شهید چمران و نشست با رییس و کارکنان این دانشگاه گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند این دانشگاه بهترین دانشگاه برای رفع مشکل اشتغال جامعه است.

او از اقدامات تاثیرگذار دانشگاه فنی و حرفه‌ای تقدیر و تصریح کرد: حضور نیرو‌های جوان و مومن و متعلق به خانواده شهدا، ظرفیت خوبی برای توسعه فعالیت‌های این دانشگاه فراهم کرده است.

پورابراهیمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در توسعه فعالیت‌های حرفه آموزی در جامعه موثر دانست و اظهار داشت: فعالیت‌های این دانشگاه کاربردی است.

پورابراهیمی همچنین از  بخش برق، مکانیک و الکترونیک دانشگاه شهید چمران بازدید کرد.

پورابراهیمی قول مساعد داد ، آخرین مکاتبه وزیر علوم با سازمان امور استخدامی در زمینه جذب اعضای هیات علمی با سهمیه وزارت علوم برای دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور را بررسی و پیگیری کند و افزود: این مهم در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

همچنین در این نشست مقرر شد با پیگیری پورابراهیمی، بودجه دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور با توجه به شرایط و ماموریت‌های این دانشگاه در سطح ملی از طریق کمیسیون تلفیق و از طریق بودجه استانی با ارائه آخرین وضعیت، ارتقا پیدا کند.

در ادامه رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه فنی حرفه‌ای کرمان نیز خواستار رفع مشکل این دانشگاه در زمینه کمبود نیروی انسانی شدند.

همچنین برای تامین نیروی انسانی کادر اداری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمان نیز مقرر شد به منظور جایگزینی نیرو به جای بازنشستگان سال‌های اخیر که در قانون به آن اشاره شده نیز با اولویت نیرو‌های قراردادی در این دانشگاه پیگیری و اقدام شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.