سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای شیوع کرونا؛

۹ هزار و ۸۹۸ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان همدان بستری شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۹ هزار و ۸۹۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۹ هزار و ۸۹۸ نفر در بیمارستان ها بستری شده اند گفت:۱۷ هزار و ۹۱۶ نفر هم  از بیماران مبتلا به کرونا به صورت سرپایی و استراحت در منزل درمان شدند.

او آمار جان باختگان از کرونا در استان همدان را  یک هزار و ۴۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: در پیک نخست بیماری روزانه چهار نفر، پیک دوم روزانه هشت نفر و در پیک سوم به طور میانگین روزانه  ۱۵ نفر در استان همدان جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه هیچ بیمارمبتلا به کرونا نکه به بستری نیاز داشته باشد در این دوره پشت درب بیمارستان ها نماند تصریح کرد: استان همدان هیچ شهرستان قرمز و نارنجی کرونایی ندارد و  سه شهرستان اسدآباد، بهار و فامنین در وضعیت آبی قرار دادند و مابقی وضعیت زرد دارند.

حیدری مقدم بیان کرد: دو نفر در شبانه روز گذشته به علت ابتلا به کرونا جان باختند، ۹ نفر بیمار هم به دلیل ابتلا به کرونا در این مدت در بیمارستان ها بستری شدند.

او با بیان اینکه در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به همدان ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرکز جامع سرطان و ۱۷۰ میلیارد تومان برای بیمارستان اکباتان همدان در نظر گرفته شده بود، گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مرحله اول بیمارستان اکباتان اختصاص یافته و امید و تلاش ما این است که تا پیش از پایان سال، این مرحله به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس پیچیده کرونا، تاکید کرد: با توجه به اینکه مناسباتی همچون انتخابات در پیش است تقاضای ما این است که شیوه نامه های بهداشتی و سلامت مردم جدی گرفته شود تا همچنان از وضعیت خطرناک شیوع کرونا دور باشیم.

حیدری مقدم با بیان اینکه ما در خصوص توزیع واکسن تابع برنامه ریزی در سطح کلان کشور هستیم، گفت: هیچ واکسنی وارد کشور نشده و به تبع آن استان همدان نیز واکسن دریافت نکرده است.

او درادامه با تأکید بر اینکه تا دیماه ۹۸، استان از ۸۷ دستگاه دیالیز برخوردار بود، یادآور شد: در حال حاضر ۱۹۰ دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند و هرچند در شرایط ایده‌آل نیستیم و با توجه به افزایش سن جامعه و به دنبال آن افزایش بیماری‌ها، تعداد دستگاه‌ها نیز باید افزایش یابد.

حیدری مقدم در خصوص داروی تولیدی کرونا توسط پژوهشگر همدانی گفت: در ابتدا این دارو در بیمارستان بقیه الله مورد بررسی قرار گرفت و به نتیجه نرسید میزان اثر گذاری این دارو باید به طور جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.