سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل محیط زیست اردبیل:

صنایع آلاینده استان اردبیل به ۱۲ مورد کاهش یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تعداد صنایع آلاینده استان از ۱۶ مورد به ۱۲ مورد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه کمیته عوارض آلایندگی استان گفت: در ۳ ماهه سوم امسال، بیش از هزار مورد پایش از صنایع انجام شده است که از این تعداد ۱.۶ درصد صنایع منجر به تشکیل پرونده برای درج در فهرست صنایع آلاینده شده است.

او افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، در حال حاضر تعداد صنایع آلاینده استان ۱۲ مورد است و شهرستان‌های پارس آباد و اردبیل بیشترین صنایع آلاینده را دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر اینکه صنایع ملزم به رعایت اصول زیست محیطی هستند افزود: طبق تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، صنایع آلاینده مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی هستند.

شهند بیان داشت: به استناد بند ن تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، ۳۵ درصد درآمد حاصل از عوارض آلایندگی صنایع به صندوق ملی محیط زیست تخصیص می‌یابد که در قالب تسهیلات از سوی صندوق به واحد‌های آلاینده اعطا می‌شود که با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده این تسهیلات برای یکی از واحد‌های آلاینده استان در شرف پرداخت است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.