سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالاب‌های گلستان میزبان پرندگان نیمکره شمالی

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش سازمان محیط زیست گلستان گفت: از ابتدای آغازکوچ پرندگان به استان، انواع پرندگان از گونه‌های با ارزش حیات وحش، مهمان تالاب‌ها و آب بندان‌ها هستند.

محمود شکیبا رئیس اداره نظارت برحیات وحش سازمان محیط زیست گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: از اواسط پاییز امسال هم مانند گذشته، گونه‌های مختلف و ارزشمند پرندگان برای زمستان گذرانی مهمان تالاب‌ها و آبندان‌های گلستان شدند.

او با بیان اینکه سرشماری این پرندگان آغاز شده و تا ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد افزود: تاکنون انواع مرغابی مانند اردک سر سبز، سرحنایی و اردک ارده‌ای، پلیکان پا خاکستری و پلیکان سفید، انواع قو، انواع حواصیل اگرت (شبیه حواصیل) چنگر، انواع کشیم، پرندگان کنار آبزی مانند آبچلیک‌ها، سلیم‌ها و تلیله به استان مهاجرت کردند.

این مقام مسئول گفت: امسال با توجه به سرمای هوا و ممنوعیت شکار به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد بیشتری از پرندگان نسبت به سال‌های گذشته در تالاب‌های استان مشاهده شد.

شکیبا با بیان اینکه استان گلستان  مکان های زیادی برای تجمع پرنده دارد  که ۲۳ مکان آن سرشماری می شود افزود: ۴ سایت آن مربوط به تالاب‌های بین المللی استان است و سد گلستان، بوستان، نومل، کبودوال، صوفی کم، اینچه و سد دانشمند نیز جزو همان ۲۳ سایت است.

همه ساله گلستان میزبان انواع پرندگان مهاجر از روسیه و کشور‌های اسکاندیناوی است که برای زمستان گذرانی به گلستان کوچ می‌کنند و تا پایان اسفند ماه مهمان گلستان هستند.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.