رئیس اداره حیات وحش محیط زیست گلستان گفت: مردم و دوست داران محیط برای بقای نوزادان حیوانات در طبیعت از دست زدن به نوزادان حیوانات وحشی خودداری کنند.

محمود شکیبا رئیس اداره حیات وحش محیط زیست گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: از افرادی که در طبیعت با جوجه پرندگان و یا بچه سایر حیوانات رو به رو می‌شوند درخواست می‌کنیم به آن‌ها دست نزنند و از غذا دادن به آن‌ها خودداری کنند.

او افزود: دوست داران حیات وحش تنها در صورتی به پرندگان و سایر حیوانات نزدیک شوند که آن‌ها زخمی و یا دچار مشکلی شده باشند و قصدشان کمک باشد.

شکیبا ادامه داد: بسیاری از پرندگان و حیوانات به بوی انسان حساس هستند و زمانی که فرزندانشان توسط انسان‌ها لمس می‌شود دیگر به سراغ فرزندانشان نمی‌روند و به آن‌ها غذا نمی‌دهند و همین امر موجب تلف شدن بچه‌های آن‌ها می‌شود.

او افزود: یکی از کمک‌های بزرگی که انسان می‌تواند به حیات وحش داشته باشد این است که به زیستگاه حیوانات دست درازی نکند و اجازه دهند حیات وحش به حیات خود ادامه دهد.

به گفته دیده بان محیط زیست ایران چند روز گذشته چند دوست دار محیط زیست در مرودشت با دیدن سه توله خرس به آن‌ها غذا می‌دهند و با آن‌ها بازی می‌کنند، خرس مادر که شاهد این وضعیت بوده توله خرس‌ها را رها می‌کند و بعد از دو هفته محیط بانان مرودشت دو توله خرس را در وضعیتی نامناسب که در حال تلف شدن از گرسنگی بودند پیدا می‌کنند و احتمال می‌رود توله خرس سوم مرده باشد.

همین امر می‌تواند برای هر جاندار دیگری در طبیعت رخ دهد و موجب مرگ و میر حیوانات شود.

انتهای پیام /ق
برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.