سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی بخش رادیولوژی و ERCP در درمانگاه بیمارستان گلستان اهواز

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز از راه اندازی و بهره برداری بخش رادیولوژی و ERCP درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی این مرکز خبر داد.

میثم معزی رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بخش رادیولوژی با هدف درمان سریع بیماران و همچنین رفاه حال مراجعه کنندگان به درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی راه اندازی شده است.

او افزود: پیش از این روزانه صد‌ها بیمار در بخش درمانگاه به منظور تشخیص نوع بیماری و مشکلات بیماران در بخش رادیولوژی اورژانس این بیمارستان جهت گرفتن عکس رادیولوژی مراجعه می‌کردند که موجب شلوغی اورژانس و نارضایتی بیمار و همراهان شده بود.

معزی بیان داشت: با توجه به اینکه تردد بیماران درمانگاه در درمان بیماران اورژانسی اختلال ایجاد می‌کرد و نیاز به راه اندازی بخش رادیولوژی در درمانگاه تخصصی احساس می‌شد که با هماهنگی و همکاری رئیس دانشگاه و تیم مدیریت مرکز بخش رادیولوژی درمانگاه، این مرکز تخصصی راه اندازی شد و همه بیماران مراجعه کننده به درمانگاه می‌توانند کار‌های درمانی خود را در این بخش انجام دهند.

معزی در ادامه به راه اندازی بخش ERCP اشاره و تصریح کرد: این وسیله ترکیبی از آندوسکوپی و رادیولوژی است که نه تنها در درمان، بلکه در تشخیص بسیاری از بیماری‌های پانکرانس، مجاری صفراوی، کیسه صفرا و کبد از آن استفاده می‌شود، ضمن اینکه پروسه‌ای پیچیده است که بدون نیاز به بیهوشی کامل صورت می‌گیرد و درمان‌های زیادی از طریق ERCP می‌توان انجام داد و از جراحی باز جلوگیری کرد.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز با بیان اینکه خطرات این دوره بسیار کم است، با این حال پزشک باید بیمار را با خطرات احتمالی آن آشنا کند، البته با این دستگاه می‌توان تصاویری عالی از ناهنجاری‌های مجاری لوزالمعده و کیسه صفرا برداشت کرد، همچنین این دستگاه دارای این قابلیت است که در هنگام تصویربرداری درمان‌های لازم برای بسیاری از ناهنجاری‌ها انجام دهد.

او با بیان اینکه ناهنجاری‌هایی که می‌تواند با ERCP تشخیص و مورد درمان قرار گیرد شامل؛ بیماری‌های لوزالمعده شدید و مزمن، تومور‌ها و سرطان‌های لوزالمعده، مجاری صفرا، کیسه صفرا و کبد و سنگ‌های لوزالمعده و کیسه صفرا، بسته شدن مجرای صفراوی و لوزالمعده است، اظهار داشت: ERCP درمان تهاجمی بسیار کوچکی را ایجاد می‌کند که عمدتاً نیاز به بستری شدن بیمار وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.