سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود؛

از وضعیت آبی،آبــی گرم نمی شود

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت:رنگ بندی کرونایی شهرها فقط به منظور تسهیل سیاست گذاری های کلان در خصوص محدودیت ها و برنامه ریزی برای مدیریت بهداشت جامعه و مهار کرونا است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، روز گذشته بود که سخنگوی دانشگاه ابن سینا اعلام کرد وضعیت اسدآباد آبی شده است,اعلام این رنگ پس از وضعیت قرمزی صورت گرفت که وضعیت شهرمان را بغرنج کرده بود.

اکنون که وضعیت کرونایی شهرمان آبی و ماقبل سفید است باید دست به عصاتر حرکت کنیم تا مجددا به رنگ های زرد،نارنجی و سرانجام به وضعیت خطرناک قرمز برنگردیم.

بی شک همیاری مردم و کادر درمان و صد البته اعمال محدودیت ها بود که باعث شد وضعیت شهر کمی بهتر شود.

هم اکنون که وضعمان ثبات پیدا کرده و رنگ زیبای آبی را به خود گرفته وظیفه همه مردم است که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از تجمعات تلاش کنیم به عنوان نخستین شهر سفید شویم.

فراموش نکنیم حفظ وضعیت آبی بسیار سخت است و برگشت دوباره به رنگ زرد بسیار راحت و ما برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان چاره ای جز رعایت بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی نداریم.

بدون شک یکی از افرادی که از زیروبم وضعیت کرونای اسدآباد خبر دارد معاون درمان شهرستان است.

در همین زمینه گفت و گویی با دکترعاطفه سمایی،معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد انجام داده ایم.

رنگ بندی ها تبیین گر شرایط آن شهر در هفته گذشته است و نمی تواند احتمالات و شرایط آتی را پیش بینی کند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت:رنگ بندی شهرها فقط به منظور تسهیل سیاست گذاری های کلان در خصوص محدودیت ها و برنامه ریزی جهت مدیریت بهداشت جامعه و مهار کرونا است.

دکترسمایی تصریح کرد: وضعیت کنونی هرگز نمی تواند تابلویی شفاف از وضعیت حقیقی شهرها به جهت ابتلای کرونا ارائه دهد و همانگونه که می دانید رنگ بندی ها که اخیرا دامنه آن وسعت هم پیدا کرده تبیین گر شرایط آن شهر در هفته گذشته است و نمی تواند احتمالات و شرایط آتی را پیش بینی کند.

او افزود:استمرار شرایط کنونی نیازمند تداوم پرهیزها و ممنوعیت ها در سطح شهر اعم از محدودیت های فردی و اجتماعی است که البته بسیار سخت خواهد بود اما حداقل در حوزه روابط فردی و خانوادگی به همت مردم ممکن است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ادامه‌داد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پرهیز از عادی انگاشتن شرایط، ممنوعیت دورهمی های خانوادگی همه و همه می تواند رهگشا باشد.

دکتر سمایی با اشاره به اینکه خروج از شرایط بحرانی برای کادر درمان نویدبخش است اما همیشه این دلواپسی وجود دارد که بهبود نسبی شرایط منجر به بی تفاوتی  در عمل به شیوه نامه ها بشود عنوان کرد: شرایط بعد از کمرنگ شدن ها همیشه شکننده تر از قبل است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.