سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲.۲ درصد از کارگران ساختمانی در مهاباد تحت پوشش بیمه هستند

رئیس تامین اجتماعی شعبه مهاباد گفت: ۳ هزار و ۸۸۰ کارگر ساختمانی معادل ۱۲.۲ درصد در این شهرستان بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

آرش صالحیه رئیس تامین اجتماعی شعبه مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۳ هزار و ۸۸۰ کارگر معادل ۱۲.۲ درصد در این شهرستان  تحت‌پوشش بیمه کارگران ساختمانی هستند و از مزایای این نوع بیمه که مختص اقشار ضعیف جامعه است، استفاده می‌کنند.

صالحیه افزود: مشمولان بیمه کارگران ساختمانی علاوه بر دفترچه درمانی، از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگی نیز بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به سواستفاده بعضی افراد شاغل در دیگر حوزه‌ها از بیمه کارگران ساختمانی اذعان کرد: این اشخاص به منظور پرداخت حق بیمه کمتر و بهره‌مندی از تسهیلات ویژه از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کردند که با اعمال نظارت‌های بیشتر برای بهره‌مندی فعالان واقعی این حوزه، پوشش بیمه‌ای آن‌ها ساماندهی شد.

صالحیه تاکید کرد: کارگران ساختمانی با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی و ارائه آن به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هفت درصدی سهم خود، می‌توانند مشمول خدمات بیمه‌ای شوند.

او با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه‌های حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های مهم تامین اجتماعی در سال جاری است، تصریح کرد: با هدف تسریع و سهولت در امر خدمت‌رسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم، سایت خدمات الکترونیک این سازمان راه‌اندازی شده و ۴۰ نوع خدمت به صورت غیرحضوری به متقاضیان عرضه می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.