رئیس تامین اجتماعی شعبه مهاباد گفت: ۴۷ درصد از جمعیت این شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از مزایای مختلف آن استفاده می‌کنند.

آرش صالحیه رئیس تامین اجتماعی شعبه مهاباد با اعلام اینکه ۴۷ درصد از شهروندان مهاباد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۰ هزار و ۱۶۳ بیمه مهابادی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده که از لحاظ ضریب برخورداری پس از ارومیه در رتبه دوم استان قرار دارد.

صالحیه با بیان اینکه  از مجموع کل بیمه‌شدگان ۳۱ هزار و ۵۱۸ نفر جزو بیمه‌شده اصلی تامین اجتماعی هستند، افزود: از این تعداد  ۴۷ درصد شامل بیمه اجباری، ۱۵ درصد بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، ۱۰ درصد بیمه کارگران ساختمانی، ۶ درصد بیمه قالیبافی و مابقی نیز زیرپوشش سایر بیمه‌ها از جمله بیمه بیکاری قرار دارند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد ادامه داد: هم‌اکنون ۶ هزار و ۱۶۸ مستمری‌بگیر شامل افراد بیکار شده از کار، بازنشسته و یا ازکارافتاده، ماهانه متناسب با بیمه خود حقوق دریافت می‌کنند.

رئیس تامین اجتماعی شعبه مهاباد اذعان کرد: بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه هزار و ۵۸۹ کارگاه تولیدی دولتی و غیردولتی است.

۵۵ درصد از جمعیت کشور زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.