سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمهوری‌خواهان درباره پیامد‌های استیضاح ترامپ هشدار دادند

برخی از جمهوری‌خواهان آمریکا معتقدند استیضاح دونالد ترامپ تنها به تشدید خشونت و تفرقه در این کشور می‌انجامد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برخی جمهوری خواهان درباره پیامد‌های تفرقه آمیز استیضاح دونالد ترامپ در اندک زمان باقی مانده تا پایان ریاست جمهوری او هشدار دادند.

کوین مک کارتی، نماینده ایالت کالیفرنیا یکی از جمهوری خواهانی است که به دموکرات‌ها در خصوص استیضاح ترامپ هشدار داد. وی در این باره می‌گوید: استیضاح رئیس جمهور در حالی که تنها ۱۲ روز از زمان حضورش در قدرت باقی مانده است، تنها کشور ما را بیشتر دچار تفرقه خواهد کرد. من امروز با رئیس جمهور منتخب [جو] بایدن تماس گرفته ام و قصد دارم با او صحبت کنم که چگونه باید برای کاهش تنش‌ها و متحد کردن کشور با هم کار کنیم.

نماینده جمهوری خواه ایالت کالیفرنیا ضمن تاکید بر انتقال مسالمت آمیز قدرت با یادآوری بحران ناشی از شیوع کرونا تاکید کرد: تهدید‌های خارجی از طرف دشمنان متضرر ما، ملت را ملزم به وحدت می‌کند. اتحاد صلح، قدرت و رفاه مورد نیاز کشورمان را تأمین کنیم. تفرقه تنها موجب شکست ما می‌شود.

همچنین تام رید، دیگر نماینده جمهوری خواه در این باره گفت: من با استیضاح مخالفم. به اعتقاد من در این برهه از زمان، تمرکز بر بهبود و انجام انتقال مسالمت آمیز قدرت از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا رئیس جمهور به پذیرش نتیجه اعتراف کرده است و استیضاح تنها باعث تشدید تنش کسانی می‌شود که معتقدند تقلبی صورت گرفته است.

با این حال گروهی از هم حزبی‌های ترامپ معتقدند سخنرانی او پیش از نشست روز چهارشنبه سنا جرمی قابل استیضاح تلقی می‌شود هر چند تلاش برای عزل او پیش از پایان ریاست جمهوری وی تواند موجب تحریک هواداران افراطی او شود.

دموکرات‌های آمریکا روز جمعه طرح استیضاح ترامپ را پس از اعتراضات هوادارانش در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره این کشور و اعمال خشونت در این ایالت، در بین قانونگذاران آمریکایی توزیع کردند. آن‌ها قصد دارند با توسل به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کنند. پیش نویس طرح استیضاح ترامپ به دلیل سوء استفاده او از قدرت و تحریک هوادارانش برای هجوم به کنگره از سوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.