دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌المللی و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه الجزیره، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین المللی و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در اعتراض به رسوایی اخیر یورش به کنگره این کشور از سمت خود کناره گیری کرد.

روزنامه واشنگتن پست روز شنبه گزارش داد دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین المللی و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به دلیل آنچه اخیر در بحبوحه نشست سنا رخ داده، از سمت خود استعفا داده است. پیش از این مقامات دیگری از دولت ترامپ با کناره گیری از سمت خود سعی در اعلام برائت نسبت به حوادث اخیر سنا داشته که به تحریک مستقیم دونالد ترامپ صورت گرفت.

جالب توجه‌ترین مورد استعفای وزیر حمل و نقل دولت ترامپ بود که روز جمعه اعلام شد. ایلین چاو در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور، دلیل استعفای خود از سمتش را اغتشاشات اخیر در کنگره عنوان کرده است. در بخشی از متن این نامه آمده است «قصد داشتم تا پایان دوره ریاست جمهوری شما در این مقام فعالیت کنم. اما با وقایع اخیر در کنگره از تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۲ دی ۱۳۹۹) استعفای خود را اعلام کرده و دیگر فعالیتی در این مقام نخواهم داشت.»

پس از او «بتسی دووس» وزیر آموزش آمریکا، نیز استعفای خود را ارائه کرد. او نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت: «شکی نیست که لفاظی‌های شما بر این اوضاع اثر داشت، این نقطه عطفی برای من است.»

این تحولات همگی پس از حمله هوادارن ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در روز چهارشنبه در هنگامه نشست تائید آرا کالج الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار