سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت در تربت حیدریه

رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت در تربت حیدریه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجمد حسن فتحی رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: عبور از نسل سوم دانشگاه و ورود به جایگاه دانشگاه کارآفرینی، موقعیتی است که امروزه اکثر دانشگاه‌های تراز اول دنیا به دنبال آن هستند و این مهم با دستیابی به پژوهش بنیادین و تشویق جامعه دانشگاهی و همچنین اعتماد سازی صنایع مختلف جامعه بیرونی قابل حصول است.

او افزود: دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه تربت حیدریه، سالهاست که در اکوسیستم کارآفرینی و صنعتی تربت حیدریه، توانسته با جلب اعتماد و جذب توان بومی در توانمندی تبدیل دانشگاه به یک مرکز در حال عبور به نسل سوم گام بردارد.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد: دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های پژوهشی صنعتگران تربت حیدریه  و خراسان رضوی باشد و با حضور و همکاری استادان دانشگاه، قدمی در جهت رفع مشکلات موجود بر سر راه صنعت در زمینه‌های مختلف برداشته می‌شود و شاهد رونق و شکوفایی بیشتر صنعت تربت حیدریه خواهیم بود.

 فتحی بیان کرد: این دفتر با ارائه وبینار‌های کارآفرینی به صورت هفتگی، ارتباط موثری را در بین جامعه دانشگاهی و صنعتی منطقه به وجود آورده و امید است با توسعه این جریان، دانشگاهیان را با وجود دور بوردن فیزیکی از محیط دانشکاه نسبت به کارآفرینی و ارتباط با صنعت ترغیب نماید.

مسعود گوهری منش رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت هم در این باره گفت: راه اندازی کلینیک صنعت در منطقه، برنامه‌های راهبردی کارآموزی و کارورزی دانشجویان، پایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، تسهیلگری در پروژه‌های فناورانه دانشگاه با صنعت، ارتباط سازی دانشگاهیان با جامعه بیرونی و توانمندسازی و ایجاد روحیه خودکارآمدی و کارآفرینی از اصلی‌ترین وظایف این مجموعه مهم و کلیدی در دانشگاه است.

انتهای پیام//ا. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.