رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: با تلاش تیم‌های متخصص در گروه مهندسی برق دانشگاه دولتی تربت حیدریه "دستگاه پرینتر سه‌بُعدی" و "دستگاه ترانسفورماتور ولتاژ بالا/ فرکانس بالا (HV-HF) " ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسن فتحی رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: "دستگاه پرینتر سه بعدی" در قالب یک طرح پژوهشی هسته دانشجویی توسط علی علیشاه نژاد دانشجوی گروه مهندسی برق با راهنمایی استاد دکتر احسان عظیمی راد در مدت حدود ۹ ماه با تلاش شبانه روزی به ثمر رسید.

او افزود: این دستگاه از تکنولوژی FDM استفاده کرده و در آن از میکروکنترلر آردوینو به عنوان پردازنده اصلی و برد رمپز به عنوان کنترلر پرینتر سه بعدی بهره گرفته شده است. نازل استفاده شده برای این پروژه دارای قطر ۰.۳ میلیمتر و فیلامنت مورد استفاده دارای قطر ۱.۷۵ میلیمتر است. در این دستگاه سرعت خطی چاپ حداقل ۱۰۰ میلیمتر بر ثانیه و ابعاد قابل پرینت ۱۵ سانتیمتر است.

بیشتر بخوانید

رئیس دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد: همچنین "دستگاه ترانسفورماتور ولتاژ بالا/فرکانس بالا (HV-HF) " نیز در قالب یک طرح پژوهشی هسته دانشجویی با محوریت دانشجویان گروه مهندسی برق مهرزاد یوسفی و علی سوری تحت راهنمایی استاد دکتر احسان عظیمی راد در مدت حدود ۱۲ ماه با تلاش شبانه روزی به ثمر رسید.
 
او تصریح کرد: هسته این ترانسفورماتور هسته فریت است که دارای حجم بسیار کم و فرکانس بسیار بالاست. ولتاژ اولیه ترانسفورماتور حدود ۹ تا ۱۲ ولت و ولتاژ ثانویه ترانسفورماتور بین ۱۵ تا ۲۵ کیلو ولت است. خروجی جریان ترانسفورماتور (جریان ثانویه) حدود ۴ میلی آمپر است که نقش مهمی در کم خطر بودن آن برای استفاده توسط دانشجویان در آزمایشگاه تخصصی الکترونیک قدرت و عایق و فشار قوی دارد.
 
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.