سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بیش از ٨۱ هزار راس دام علیه بیماری تب مالت

رییس اداره دامپزشکی اسلام آبادغرب از اتمام واکسیناسیون بروسلوز (تب‌مالت) دام های‌این شهرستان خبر داد و گفت: ٨۱ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین واکسینه شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صید محمدقاسمی رییس اداره دامپزشکی اسلام آبادغرب گفت: در این طرح ۷۶ هزار و ۵٨۹ راس دام سبک بره و بزغاله و چهار هزار و ۹۱۲ راس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

او ادامه داد: علاوه بر واکسیناسیون تب‌مالت، همزمان ۱۰۷ هزار و ۲۱۹ راس دام سبک علیه بیماری‌طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب اضافه کرد: در سال جاری در راستای مبارزه و پیشگیری از این بیماری‌ها علاوه بر آموزش کلیه واحدهای روستایی و عشایری شهرستان مورد پوشش واکسیناسیون رایگان بروسلوز قرار گرفته‌اند.

قاسمی اظهار داشت: بیماری بروسلوز (تب‌مالت) یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک انسان و دام است که به عنوان یک تهدید بالقوه بهداشتی محسوب می‌شود و به علت ابتلای انسان به این بیماری، از نظر بهداشتی مورد توجه است.

او  گفت: بیماری تب مالت به بیماری هزار چهره مشهور است که‌خودداری‌از مصرف شیر و سایر لبنیات غیر پاستوریزه، مصرف گوشت‌های مورد تایید ادارات‌دامپزشکی، رعایت مسائل بهداشت فردی و واکسیناسیون دام‌ها از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری تب‌مالت در انسان است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.