سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کرمان به عنوان قطب تعاونی کشور

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه کرمان مرکز تعاونی‌های کشور و یکی از خواستگاه‌های نظام تعاونی است، گفت: باید به کرمان به عنوان قطب تعاونی کشور نگاه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه‌ی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که با حضور معاون وزیر کار در کرمان برگزار شد، گفت: استان کرمان مرکز تعاونی‌های کشور و یکی از خواستگاه‌های نظام تعاونی است و کار‌های خوبی در این بخش در این دوره انجام شده است.

او با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از ظرفیت معدن کشور در استان کرمان است، افزود: مجموع اقدامات انجام شده باید با این رویکرد باشد که به استان کرمان به عنوان قطب تعاونی کشور نگاه شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهت‌گیری‌های بخش تعاون در حوزه محتوایی را باید تغییر دهیم و با آموزش کارکنان، بخش تعاون را به صورت تخصصی اداره کنیم بنابراین تخصصی کردن امور تعاونی‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

پورابراهیمی با اعلام اینکه یکی از خلاء‌های دولت روحانی تشکیل نشدن تعاونی مسکن است، گفت: در طی سال‌های اخیر کمترین واگذاری زمین برای ساخت مسکن انجام شده است.

او، مرکز نوآوری تعاونی را فرصت خوبی برای بخش تعاون دانست و تصریح کرد: اصلاح قانون تعاون در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و اتاق تعاون یک پای تنظیم قانون جدید است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: باتوجه به این‌که هر چه اجماع علمی بیشتر باشد تصمیم‌گیری‌ها درست‌تر خواهد بود بنابراین صاحب‌نظران و کارشناسان پیشنهادات خود را برای اصلاح قوانین تعاونی‌ها را به ما ارائه دهند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.