سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هشدار هواشناسی به کشاورزان/ کاهش ۲۰ درصدی بارش نسبت به سال قبل

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به برودت هوا به کشاورزان توصیه می‌شود که مراقب سبزی و صیفی باشند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تا پنج شنبه هفته آینده پدیده خاصی در کشور نداریم، اظهار کرد: طی ۲ تا ۳ روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است.

او افزود: تا پنج شنبه هفته آینده در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی انتظار می‌رود.

حقیقت از ماندگاری هوای سرد در نیمه شرقی و شمالی کشور خبر داد و گفت: در مناطق شرقی و شمالی هوا سرد و در ارتفاعات هوا به زیر صفر درجه می‌رسد که این کاهش دما برای کشاورزان نیمه شرقی خطرناک است.


بیشتر بخوانید


این مقام‌مسئول در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به کاهش دما به کندوداران توصیه می‌شود که طی روز‌ مراقبت‌های لازم را به عمل آورند و کندو‌ها را باز و بسته نکنند.

او ادامه داد: در حال حاضر فرصت خوبی است که تشتک پای درختان را برای ذخیره آب باران احداث کنند تا بتوانند از آب باران استفاده کنند.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به احتمال خطر سرما در مناطق سبزی و صیفی به کشاورزان توصیه می‌شود که با استفاده از روش‌های آبیاری شبانه و دود با سرما مقابله کنند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای دیگر به کشاورزان بیان کرد: باغات پسته در نیمه شرقی کشور از انجام هرس اجتناب کنند.

کاهش ۲۰ درصدی بارش نسبت به سال قبل

او درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال تاکنون ۷۱.۳ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۹.۳ میلی متر و نسبت به دوره بلندمدت ۷۴.۵ میلی متر بوده است که این امر بیانگر کاهش ۴.۳ بارش نسبت به دوره بلندمدت و کاهش ۲۰ درصدی بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

حقیقت در پایان تصریح کرد: در استان‌های گلستان، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان و چهار محال و بختیاری بارش کمتر از نرمال است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.