سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه سنگین کرونا بر اقتصاد مهاباد

سرپرست فرمانداری مهاباد گفت: کمبود واحد بوم گردی و محدودیت‌های کرونایی صنعت گردشگری این شهرستان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرپرست فرمانداری مهاباد اظهار کرد:کرونا بزرگترین ضربه را به اقتصاد و گردشگری این شهرستان وارد کرده است و از همه دردناکتر ممانعت از ورود شهروندان سایر شهر‌ها در مبادی ورودی به مهاباد است.

او افزود: گردشگری همانند بخش صنعت به آب نیاز چندانی ندارد و سریعترین و کم هزینه‌ترین راه برای توسعه شهرستان و اشتغال است.

خدرلو تصریح کرد: تعداد واحد‌های بوم گردی علی‌رغم پتانسیل بالای شهرستان بسیار کم است، درحالیکه توسعه بسیاری از روستا‌ها از این راه میسر است.

فرماندار مهاباد گفت: بدلیل کمبود نیروی انسانی، این اداره علی‌رغم تلاش بی وقفه کارمندان توان اجرایی بالایی ندارد و افزایش نیروی انسانی به عنوان یکی از مطالبات جدی شهرستان از میراث فرهنگی استان مطرح است.

عارف خدرلو همچنین ادامه داد: گزارشات نگران کننده‌ای در رابطه با زمین‌خواری به فرمانداری رسیده است و برخی افراد به اسم کوهنوردی اقدام به فروش زمین‌های دولتی  و زمین خواری می‌کنند.

او تصریح کرد: این اقدام که مورد انتقاد جامعه کوهنوردان شهرستان نیز است در شأن ورزش شهرستان نیست و محکوم است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.