سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمتر از ۱۰۰ کانکس در مناطق زلزله زده کرمانشاه باقی مانده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کمتر از ۱۰۰ کانکس در مناطق زلزله زده استان باقی مانده است که تا کمتر از یک ماه آینده جمع آوری می‌شوند، گفت : زیرسئوال بردن اقدامات انجام شده در بازسازی مناطق زلزله زده استان جفا به نظام است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به نقش کلیدی رهبر معظم انقلاب و حضور در روز‌های نخست پس از زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ استان کرمانشاه، گفت : استراتژی فرصت سازی از تهدید زلزله با فرمایش مقام معظم رهبری تبیین و تدوین شد که دستاورد‌های عظیمی داشت.

او با تشریح اقدامات انجام شده پس از این زلزله،گفت : ۱۰۸ هزار واحد مسکونی، هزار کلاس درس، ۱۳ هزار واحد دامی و ۲۲۷ واحد بهداشتی درمانی در مناطق زلزله زده استان احداث و تعمیر شده که حاصل تلاش شبانه روزی مسئولین، فداکاری مردم و نگاه ویژه دولت و نظام به منطقه است.

بالایی افزود: زیر سوال بردن تلاش‌ها توسط هر کسی، جفا به نظام و بی توجهی به نقش کلیدی مردم بعنوان سازندگان اصلی این حماسه است. مردم منطقه در بازسازی نقشی مهم و بی بدیل داشتند و دولت به عنوان تسهیل گر، حامی و ناظر در کنار مردم باقی ماند، اما زحمت و کار اصلی بر دوش مردم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه جمع آوری بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰ کانکس که محل اسکان موقت بود را فقط و فقط با همراهی مردم ممکن دانست و افزود: کانکس‌های باقی مانده که کمتر از ۱۰۰ عدد (کمتر از نیم درصد کل کانکس ها) و اکثراً دارای کاربری غیرمسکونی هستند حداکثر ظرف یک ماه آینده جمع آوری می شوند.

بالایی ابلاغ اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای بازسازی زیر ساخت‌های عمرانی، اداری و انسداد مرز در سالجاری را نشانه همت مسئولان استانی و عزم دولت در اتمام بازسازی دانست و گفت: عملیات تکمیل بازسازی پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی با جدیت تمام در حال اجرا است.

او با تاکید بر محدودیت زمانی و نزدیک شدن به پایان سال مالی از همه دستگاه‌ها خواست در جذب به موقع اعتبارات و تکمیل پروژه‌ها برنامه ریزی و سرعت و دقت لازم را داشته باشند.

بالایی اولویت بازسازی واحد‌های مسکونی مردم بر واحد‌های اداری را نشانه اعتقاد دولت بر نقش کلیدی مردم دانست و ابراز امیدواری کرد تکمیل بازسازی ساختمان‌های اداری با جدیت بیشتر رصد و به اتمام برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازتوانی اقتصادی مردم زلزله زده، گفت: سیاست تعطیل نشدن مرز در زلزله و کرونا، رونق کشاورزی و تبدیل اراضی دیم به آبی با اجرای سامانه گرمسیری، احداث حدود ۱۳ هزار واحد دامی و پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای احیای واحد‌های تولیدی و خدماتی خدمت بی نظیر دولت در بازتواتی اقتصادی مناطق آسیب دیده بود که توانست نقشی کلیدی در حفظ مردم، تثبیت و ایجاد اشتغال داشته باشد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.