سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازارچه صنایع دستی سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه صنایع دستی در تنگه سرحه نیکشهر به منظور حمایت از صنعتگران جنوب این استان بزودی راه‌اندازی می‌شود.

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: بازارچه صنایع دستی که از پروژه‌های جهش تولید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان است در«تنگه سرحه» راه اندازی می‌شود.

او  تصریح کرد: با توجه به ثبت روستای تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیربافی در کشور قرار است در ورودی دوراهی تنگه سرحه بازارچه فروش صنایع دستی ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت به آمد و شد گردشگران از این مسیر، اعتقاد داریم این بازارچه جانمایی درستی شده و می تواند صنعتگران تنگه سرحه و روستاهای اطراف نیکشهر را به خود جذب کند.

او  خاطر نشان کرد: این منطقه به عنوان مسیر سوق الجیشی و جاده ترانزیتی مطرح است و باید بازارچه ای هم داشته باشد تا صنعتگران بتوانند با آرامش بیشتر و در مکان بهتر صنایع دستی خود را به فروش برسانند.

جلالزایی ادامه داد: بر مبنای ایجاد این بازارچه، صنایع دستی سیستان و بلوچستان هم با کیفیت بسیارخوب به مردمان ایران زمین و گردشگران خارجی معرفی می شود و به فروش می‌رسد.

 تنگ سرحه، روستایی از توابع بخش لاشار شهرستان نیکشهر در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.