معاون فرهنگی، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: تکمیل پروژه‌های گردشگری موجب توسعه منطقه آزادچابهار می‌شود.

محمدعلی وکیلی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق شورایعالی مناطق آزاد در بازدید از ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزادچابهار و در نشستی با مدیران این منطقه در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:چابهار پایانه بین المللی برای مسافران دریایی دارد که به  راحتی می‌توان از بندر شهید کلانتری به سایر نقاط و کشور‌های همجوار سفر کرد و باید مجدداً راه‌اندازی شود.

محمدعلی وکیلی از ورزشگاه کریکت نیز بازدید و تصریح کرد: این ورزشگاه که می‌تواند پذیرای چهار هزار نفر باشد به عنوان بزرگترین ورزشگاه کریکت کشور در محل دهکده ورزشی پیل‌بند منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.

او با اعلام ساخت چندین هتل و آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری در چابهار افزود: هتل گیلان با زیربنای چهار هزار و ۵۵۰ مترمربع در هفت طبقه با ۹۶ اتاق و ۱۴ سوئیت با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی توسط بخش خصوصی در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق شورایعالی مناطق آزاد همچنین در بازدید از خانه فرهنگ کمالان نیز اظهار داشت: خانه فرهنگ کمالان چابهار که اسم آن برگرفته از شاعر حماسه‌سرای بلوچستان است باهدف ایجاد فضای فرهنگی و هنری و مرکزی برای توسعه فرهنگ غنی بلوچستان در زون فرهنگی منطقه آزاد چابهار احداث‌شده است و دارای فضا‌های فرهنگی هنری (سالن هنرمندان، کارگاه هنری، کلاس آموزشی) و فضا‌های جنبی (گالری نمایش آثار هنری، نگارخانه، فروشگاه عرضه کتاب و آثار فرهنگی، کافه فرهنگ و هنر) با زیربنای ۸۹۶ مترمربع در ۲ طبقه با محوطه‌ای به مساحت ۸۸۵ مترمربع امسال به بهره برداری می‌رسد.

وکیلی گفت: مزرعه پرورش شترمرغ مکران ساحل آرامش از پروژ‌های در حال اجرا است که شرکت مکران ساحل آرامش طرح پرورش شترمرغ را در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار و با سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد ریالی توانسته است علاوه بر گوشت، تخم و پوست و پر‌های این پرنده را که کاربرد زینتی دارد به بازار عرضه کند پوست آن برای تولید چرم استفاده شده و تخم و گوشت آن نیز در بازار عرضه می‌شود.

او همچنین از نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی، بنا‌های تاریخی پست، ساختمان گمرک قدیم، سایت گاندو، شترمرغ، نوارساحلی، پروژه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری چابهار بازدید کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.