سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودداری چین از صدور روادید برای تیم تحقیق سازمان جهانی بهداشت

چین از صدور روادید برای تیم تحقیق سازمان جهانی بهداشت درباره منشأ شیوع کرونا خودداری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، یک سال پس از ظهور کووید-۱۹ تیمی متشکل از ده دانشمند سازمان جهانی بهداشت قرار بود به چین سفر کنند. همه مقدمات سفر فراهم شد، اما چین برای همه اعضای گروه ویزا صادر نکرد. سازمان جهانی بهداشت به دنبال آن است که دریابد آیا بازار حیوانات ووهان حقیقتا منشاء شیوع کووید ۱۹ بود.

دولت چین موافقت خود را با تحقیق دانشمندان سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود، اما کارشناسان این سازمان سه شنبه با رد درخواست ویزای خود رو به رو شدند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: من با مسئولان عالی رتبه چینی در ارتباط بودم و بار‌ها تاکید کردم این ماموریت فرصتی برای سازمان جهانی بهداشت و تیم بین المللی است. آن‌ها به من اطمینان دادند که چین روند داخلی برای آغاز به کار این گروه در سریعترین زمان ممکن را تسریع خواهند کرد.

در حالی که کووید ۱۹ نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در ووهان شناسایی شد منشاء دقیق آن نامشخص است. گروه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت وعده داده اند که در زمان تحقیقات خود بر جنبه علمی ماجرا متمرکز شوند و در مورد شیوه مدیریت همه گیری در چین مداخله نکنند. اما احتمال می‌رود این ماموریت بسیار پیچیده‌تر از آنچه به نظر می‌رسد باشد.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۷ دی ۱۳۹۹
يه بعزرسي هم از انگليسياي احمق بكنين كه جهش يافته رو مخفي كردن
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۷ دی ۱۳۹۹
خب ضایعه س ک دساز بوده