سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز تصویربرداری مستند هنر فلز در زنجان

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان از آغاز تصویربرداری مستند هنر فلز در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در مراسم آغاز تصویربرداری مستند فاخر هنر فلز با اشاره به پیشینه تاریخی زنجان در هنر‌های دستی گفت: استان زنجان مهد صنایع دستی فلزی در کشور است و به عنوان خاستگاه اولیه هنر‌هایی مانند ملیله کاری، چاقوسازی، مسگری و قلمزنی با قدمت و پیشینه تاریخی چند هزار ساله، هنوز نام خود را در میان بهترین‌های این صنایع دستی حفظ کرده و برای احیا و گسترش آن‌ها تلاش می‌کند.

او افزود: مستند هنر فلز تلاش دارد با نگاهی نو، سیر تاریخی پیدایش، تکمیل و روش‌های طراحی و تولید هنر‌هایی مانند ملیله کاری، مسگری، قلمزنی، انگشتر سازی و زیورآلات سنتی را در ساختار. مستند محض و در بخش‌هایی با بازسازی متد‌های تاریخی به تصویر بکشد.

لطیفی ادامه داد: در بخش‌های مختلف این مستند، ابعاد تاریخی و اجتماعی، موارد مصرف و نحوه انتقال فنون این صنایع دستی به مناطق مختلف کشور بصورت کارشناسی و پژوهش شده مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بیننده با تاریخ و قدمت هر کدام از این صنایع دستی فلزی بیشتر آشنا شود.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز زنجان در آغاز ضبط و تولید این مستند بر همت رسانه استانی به منظور تولید آثار فاخر در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و کارآفرینی تاکید کرد و افزود: در سایه تبلیغ صنایع دستی و گردشگری، علاوه بر فراهم شدن زمینه همگرایی اقتصادی و فرهنگی با کمترین سرمایه و بدون آلودگی‌های زیست محیطی برای اقشار مختلف جامعه درآمدزایی می‌شود.

او بهره گیری از هنرمندان بومی، حضور در لوکیشن‌های تاریخی، معرفی صنایع دستی و تاکید بر فرهنگ بومی _محلی را از نقاط عطف این مستند برشمرد.

این مستند تلویزیونی به کارگردانی حسن دهقان کمارجی در ۷۲ دقیقه تهیه و در نوروز سال ۱۴۰۰ از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۸ دی ۱۳۹۹
شبکه اشراق اخبارش خوب ومتنوع شده ممنون