سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر تدوین طرح جامع گردشگری بام ایران

معاون گردشگری مازندران بر تدوین طرح جامع گردشگری کوه دماوند تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با تاکید بر تدوین طرح جامع گردشگری کوه دماوند، گفت:باید کمیته‌ای واحد با مصوبات لازم‌الاجرا برای تدوین این طرح جامع و مدیریت یکپارچه آن تشکیل شود.

او با توجه به کوه دماوند به‌عنوان میراث طبیعی شماره یک و لزوم ایجاد پایگاه میراث طبیعی در خصوص آن افزود: باید با نگاه فرا بخشی به کوه دماوند نگریست و از تمامی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه آن کمک گرفت.

حسنی گفت: شناخت قوانین و دستگاه‌های اجرایی مربوطه با اجرای طرح‌های مرتبط با کوه دماوند به‌منظور تسهیل امور و ارائه راهکار‌ها و برنامه‌های جایگزین توسط هر یک از دستگاه‌ها لازم و ضروری است.

او با اشاره به جاذبه‌های گردشگری کوه دماوند نظیر کوه‌نوردی و سایر فعالیت‌هایی که در ارتفاع پایین کوه سالیانه مخاطبان زیادی دارد، افزود: برای مدیریت یکپارچه این جاذبه بین‌المللی باید وظایف و مسئولیت‌های هریک از ذینفعان کوه دماوند شناسایی و تعیین گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با تأکید بر نقش مشارکت جامعه محلی در فرآیند توسعه گردشگری کوه دماوند گفت:استفاده از مدل‌های موفق مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و اجرای دستورالعمل‌ها و مصوبات کمیته طبیعت‌گردی می‌توان در حفظ این عرصه از میراث طبیعی و بهره‌وری بهینه از آن موفق بود.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.