سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی وضعیت همه گیری بیماری دامی روستا‌های بخش پیرسلمان اسدآباد

کارشناسان دامپزشکی شهرستان اسدآباد وضعیت همه گیری بیماری دام تعدادی از روستا‌های بخش پیرسلمان را بررسی کردند.

دکتر بصیری محمدپور,رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان, اظهار داشت:دامپزشکان این اداره با حضور در تعدادی از روستا‌های بخش پیرسلمان وضعیت اپیدمی بیماری تب برفکی و سندروم سقط جنین وغیره را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بررسی کردند.

او گفت: باتوجه به بازدید و بررسی وضعیت همه گیری بیماری های تب برفکی و سقط جنین در اواخر دوره آبستنی، به درخواست دامداران نسبت به ویزیت، معاینه و مشاوره رایگان در حوزه دامپزشکی در سطح روستاهای کلیایی اقدام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد افزود:دامداران و بهره برداران در هنگام وقوع هرگونه بیماری از درمان خودسرانه دام های بیمار خودداری  و در اولویت اول به کلینسین های فعال و پویای شهرستان مراجعه کنند و در صورت بروز تلفات از رها نمودن لاشه ها در محیط عمومی خودداری کنند و لاشه ها را دفن بهداشتی نمایند.

محمد پور ادامه داد: سقط جنین در گله علل متفاوتی دارد که عدم مدیریت مناسب ، کمبود مواد معدنی و یتامین ها و بیماری های عفونی می توانند از این علل باشند همچنین لازم به ذکر است که تمامی روستا های شهرستان به طور کامل تحت پوشش بروسلوز دام سبک قرار گرفته اند .

او اضافه کرد: لزوم کنترل بیماری تب برفکی با اندیشیدن و اجرایی کردن تمهیدات لازم از جمله واکسیناسیون فراگیر تب برفکی در شهرستان اسدآباد کنترل شده و جای نگرانی وجود ندارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآبادبیان کرد: طی چند سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات،برخی واکسن‌ها نظیر تب برفکی به بخش خصوصی واگذار شده است و تهیه آن توسط دامدار به صورت بهادار شده است بنابراین لازم است دامداران جهت جلوگیری از شیوع بیماری نسبت به تهیه و تزریق واکسن اقدام و با دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.